Foto: LAF

Sabiedrībā eksistē daudz mītu par automobiļu sacensību rīkošanu un saskaņošanu. Latvijas Automobiļu federācija (LAF) skaidro, kā ir patiesībā.

Mīts Nr.1: sacensību saskaņošana nav vajadzīga, ja rīkoto pasākumu nosaucam par „salidojumu”, „golfa spēli”, „paraugdemonstrējumiem”.

Patiesība: saskaņā ar spēkā esošo Latvijas likumdošanu, pēc būtības jebkuras auto sacensības, paraugdemonstrējumi un treniņi jāsaskaņo Latvijas Automobiļu federācijā, lai kā šos pasākumus nosauktu.

Mīts Nr.2: pasākuma saskaņošana federācijā ir birokrātisks, sarežģīts, neizprotams process.

Patiesība: sāksim ar to, ka Latvijas likumdošana ir noteikusi, kā jārīko dažādi publiski pasākumi. Tiek reglamentēta arī auto sacensību (pasākumu) norise. Šie noteikumi nav federācijas izdomāti, Latvijas Automobiļu federācija ir valsts deleģēta iestāde, kas uzrauga šo jomu un palīdz biedriem izpildīt likumā noteiktās prasības.

Ja tiek rīkots publisks auto braukšanas pasākums, tad nepieciešams saskaņojums, kuru izsniedz, kad federācijā iesniedz attiecīgos dokumentus – tādus kā trases drošības shēmu, sacensību nolikumu, pasākuma apdrošināšanas polisi, kas nodrošina zaudējumu segšanu trešajām personām, kā arī organizatoram jānodrošina neatliekamā medicīniskā palīdzība. Sacensību nolikumam nav jābūt sarežģītam un attiecīgā sporta veida komisijai ir savi paraugi, nav nepieciešams nolikumus veidot no jauna, tos var pielāgot. Trases drošības shēma ir kā palīgs organizatoriem pašiem saprast, kur un kas pasākuma laikā atradīsies, kur skatītājiem stāvēt ir droši, kur nav un tamlīdzīgi. Apdrošināšanas vajadzību regulē nevis federācija, bet publisku pasākumu rīkošanas likums, savukārt pašvaldība ir tiesīga izsniegt rīkošanas atļauju tikai tad, kad LAF ir izsniegusi savējo.

Kopsavilkumā – kā atzīst mūsu biedri, pasākumu rīkotāji – ja vienu reizi šis process ir veikts, tad nākamreiz viss jau būs saprotams un vienkāršs, turklāt – federācija vienmēr palīdz ar padomu un neliedz konsultācijas organizatoriem, jo federācijas mērķis ir panākt maksimāli drošas sacensības gan braucējiem, gan tiesnešiem, gan skatītājiem.

Mīts Nr.3: sacensību saskaņošana federācijā ir dārga.

Patiesība: sacensību saskaņošana federācijā maksā vidēji no 15-100 eur, atkarībā no attiecīgā sporta veida komisijas un disciplīnas. Šī naudas summa sevī iekļauj trases shēmas pārbaudi, nolikumu pārbaudi un atļaujas izsniegšanu. Jāpiezīmē gan, ka sacensības var organizēt tikai LAF biedri, kas nozīmē, ka jābūt juridiskai personai un jāiestājas LAF, taču iestāšanās maksa ir vienreizēja un gada biedra maksa ir 115 eur. Tas vajadzīgs, lai nodrošinātu organizatoru uzraudzību, jo uz LAF biedriem attiecas LAF StatūtiSporta Kodekss un citi normatīvie dokumenti, kas savukārt nodrošina to, ka tiek ievēroti vienoti sportiskie principi. Papildus tam, LAF biedriem tiek nodrošināts atbalsts dažādu jautājumu risināšanā.

Aicinām ar nepieciešamajiem dokumentiem iepazīties LAF mājaslapas sadaļā “Sacensību rīkotājiem”, ir arī sadaļa “Rīkošanas atļaujas saņemšanas kārtība” un citas sadaļas, kas noderēs topošajiem un esošajiem sacensību rīkotājiem.

Tāpat – jebkuru neskaidrību gadījumā, aicinām zvanīt vai rakstīt sporta veidu komisiju pārstāvjiem vai LAF ģenerālsekretārei Lindai Mednei – kontaktus atradīsiet mūsu mājaslapas sadaļā “Kontakti“. Ar prieku palīdzēsim, izskaidrosim un ieteiksim kā rīkoties.

Mēs – par drošu autosportu!

Informāciju sagatavoja:
Latvijas Automobiļu federācija