Latvijas ekipāžai piektā vieta 24 stundu sacīkstēs Portugālē

Foto: Iveta Kaminska

Ventspilnieku autosportistu komanda “Tempo 24H” – piloti Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis 30. novembrī startēja 24 stundu auto sacensībās “24 Horas TT Vila de Fronteira 2019” Portugālē un izcīnīja piekto vietu absolūtajā vērtējumā 84 komandu konkurencē un trešo vietu “E” automašīnu klasē (41).

Auto sacensības “24 Horas TT Vila de Fronteira2019” norisinājās Portugālē jau 22. reizi, kā ierasts novembra pēdējā nedēļā. Tas ir viens no lielākajiem sezonas notikumiem autosporta sacensību kalendārā, kas ar katru gadu iegūst arvien lielāku popularitāti. Šogad sacensībām bija pieteikušās 84 komandas, kurās startēja autosportisti no astoņām valstīm – Beļģijas, Brazīlijas, Francijas, Itālijas, Latvijas, Polijas, Portugāles un Vācijas.

Jau devīto reizi Latviju pārstāvēja ventspilnieku komanda “Tempo 24H”: piloti Igors, Skoks, Rūdolfs Skoks, Arvis Piķis un mehāniķi Agris Piķis unn Gunārs Briedis.

Šogad laika apstākļi sportistus nelutināja, jau kvalifikācijas brauciena laikā sāka līt lietus, kas trasi padarīja slidenu un dubļainu. Latviešu komandā kvalifikāciju veica pilots Igors Skoks un rezultātu tabulā ierindojās 11-tajā vietā, kas deva iespēju sākt sacensības no ceturtās starta līnijas.

24 stundu sacensības ir komandas cīņa (ar vienu automašīnu var braukt no trīs līdz pieciem pilotiem), kur pēc brīvi izvēlētas taktikas, katra ekipāža maina pilotu trasē, pie noteikuma, ka katrs drīkst braukt nepārtraukti ne ilgāk kā trīs stundas. Ja šis noteikums netiek ievērots, komanda saņem sodu un tiek atņemts aplis no veiktā rezultāta. Šogad tiesneši pievērsa pastiprinātu uzmanību, lai tiktu ievēroti visi reglamentā minētie noteikumi un strikti piešķīra sodus par jebkuru pārkāpumu. To sportisti izjuta jau kvalifikācijas braucienu laikā, kad 13 ekipāžām pie uzrādītā laika pieplusoja 10 sekundes par to, ka atkārtoti tika veikts kvalifikācijas brauciens.

Starts tika dots plkst. 14:00 un sacensības uzsāka visas 84 automašīnas vienlaicīgi. 15,9 kilometrus garās trases konfigurācija bija saglabāta tāda pati kā iepriekšējos gados. Portugālē tā ir šaura un akmeņaina, pie tam lietainā laikā ceļa segums kļūst slidens, ātri veidojas bedres un tiek iebrauktas risas. Pie mazākās pilota kļūdas seko izbraukšana no trases, pārsists ritenis vai citas problēmas. Jau pēc pirmā apļa remonta zonā tika atvilktas bojātas automašīnas un dažai ekipāžai, piemēram Nr. 9, kura kvalifikācijā bija uzrādījusi trešo labāko laiku, sacensība pat beidzās, jo automašīnu nebija iespējams saremontēt.

Latviešu ekipāža (Nr.2) pirmās trīs ar pusi stundas stabili turējās desmitajā vietā. Diemžēl, veicot 16 apli, trases vidū radās problēmas ar Mitsubishi Pajero ritošo daļu. Automašīnai bija nepieciešams evakuators, lai to nogādātu uz remonta zonu. Šis process vilkās ilgi – vairāk kā stundu.

Mehāniķi auto salaboja 30 minūšu laikā, bet kad ventspilnieku ekipāža atkal atgriezās trasē, rezultātu tabulā komandas “Tempo 24H” nosaukums bija atrodams vairs tikai pretī 55. vietai. Tas neviesa cerības iekļūt pirmajā desmitniekā, tomēr komanda nepadevās un turpināja sacensību, izvēloties taktiku – braukt ātri, lieki neriskēt un saudzēt mašīnu. To, ka trase visiem ir vienādi smaga un grūta, zina katrs, bet kā nobraukt 24 stundas, lai finišu sasniegtu un veiktu pēc iespējas vairāk apļus, tas ir katras komandas pareizas taktikas rezultāts. Ne vienmēr šajās sacensībās uzvar ātrākā apļa laika braucēji.

Ar katru stundu neatlaidīgi un pacietīgi ventspilnieku ekipāža apdzina konkurentus. Kad līdz sacensību finišam bija atlikušas apmēram divas stundas un trīsdesmit minūtes, beidzot bija sasniegta desmitā vieta rezultātu tabulā. Ja naktī lietus bija pierimis, tad sacensības pēdējās stundās, tas pat pastiprinājās. Remontu zonā vienu pēc otras ieveda automašīnas ar pārsistiem un pat nolauztiem riteņiem.

Pēdējās divās stundās rezultātu tabulā ekipāžas mainījās vietām grūti prognozējamā secībā. Sasniedzot finišu, ventspilnieku komanda “Tempo 24H” – Igors Skoks, Rūdolfs Skoks, Arvis Piķis, rezultātu tabulā ar veiktiem 90 apļiem absolūtajā vērtējumā ierindojās piektajā vietā, izcīnot trešo vietu E automašīnu klasē (pārbūvētās mašīnas). Latviešu ekipāža visas šīs sacensības laikā remonta un degvielas uzpildes zonā pavadīja apmēram trīs stundas.

Pirmo vietu atkārtoti izcīnīja portugāļu un franču apvienotā ekipāža – komanda ar Nr.22 (piloti A.Andrade/ C.Duple/ Y.Morize/ A.Deaujon) (E klase).

Informācijai: Latvijas autosportisti šajās sacensībās piedalās jau kopš 2005. gada.

Augstākie sasniegumi absolūtajā vērtējumā:

2005. gadā 2. vieta (68 ekipāžas) – Andris Dambis/ Igors Skoks/ Maris Saukāns, automašīna “OSCar”;

2008. gadā 3. vieta (61 ekipāža) – Andris Dambis/ Igors Skoks/ Maris Saukāns, automašīna “OSCar24”;

Kopš 2011. gadā Latviju pārstāv ventspilnieku ekipāža “Tempo 24H” trīs pilotu sastāvā – Igors Skoks, kuram šī jau bija 15-tā dalība Portugālē, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis (abiem devītā reize), braucot ar automašīna “Mitsubishi Pajero”.

2015. gadā 2. vieta (83 ekipāžas), 2017. gadā 1. vieta (77 ekipāžas) 2018. gadā 2. vieta (81 ekipāža).

Visi rezultāti publicēti “www.24horastt.pt”.