Latviešiem medaļas Baltijas autokrosa kausā

26/09/2017 |

Foto: autocross.lv

Baltijas autokrosa kausa sacīkste Marijampolē, Lietuvā, noslēdzās ar mājinieku uzvarām, taču lieliskus rezultātus sasniedza arī Latvijas sportisti. Otro vietu 1600 klasē guva Kaspars Silenieks, otrais VAZ klasē Edgars Elsts, otrais Supercars klasē Jānis Veģeris. Buggy 1600 klasē Māris Līcis trešais, bet uz pjedestāla Mini klasē arī Linards Jasons un Markuss Ūtēns.

Mini bagiju klasē sestdien tika aizvadīta Lietuvas čempionāta sacīkste, kam sekoja vēl viens posms svētdien, kas jau tika vērtēts arī kā Baltijas kausa izcīņas pasākums. Sestdien lieliskā cīņā trešo vietu guva Markuss Ūtēns, bet svētdien trešais, procesa gaitā spēkojoties arī par līderpozīciju, Linards Jasons. Baiba Silenieca abas sacīkšu dienas aizvadīja stabili, svētdienā pretendējot pat uz pjedestālu.

Latvijas komandas sastāvā par galveno panākumu autoru “uz papīra” tika uzskatīts 1600 klases braucējs Kaspars Silenieks. Favorīta statusu viņš apliecināja jau laika kontrolē, sakaujot konkurentus un izcīnot pirmā brauciena pirmo starta vietu. Taču sestdienas vakars nesa pārsteigumu – cīņā par brauciena līderpozīciju Kaspars pēdējā līkumā pirms finiša meklēja ceļu garām konkurentam, taču trāpīja iekšmalas valnī un apmeta kūleni. Mašīna cieta smagi un tikai pamatīgs mehāniķu darbs atgrieza Silenieku uz starta nākamajā dienā.

Finālā kuldīdznieks pēc starta nonāca trešajā pozīcijā, taču tika garām Židrūnam Šarkūnam cīņā par otro vietu. Līderis Toms Skrodenis nebija aizsniedzams.

VAZ klasē laika kontrolē labāko rezultātu uzrādīja Edgars Elsts, par sīvā konkurencē pārspējot trīs lietuviešu konkurentus, tajā skaitā šķietami neapšaubāmo favorītu Daiņu Pilipāviču. Arī braucienos Edgars turējās lieliski, vairāk vai mazāk sevi piesakot kā otrās vietas pretendentu aiz tomēr nesasniedzamā Pilipāviča. Taču fināla scenārijs izvērtās daudz aizraujošāks. Pirmajos apļos Edgars zaudēja daudz laika, no līdera Pilipāviča atpaliekot gandrīz par pusi apļa. Taču favorīts iedzīvojās tehnikas problēmās un palika lēns, turot aiz sevis tautiešus Donatu Krasausku un vēlāk arī Andrjusu Kubiļus. Tas ļāva Elstam pietuvoties priekšā braucošajiem. Krasausks, tiekot garām Pilipavičam, devās pēc uzvaras, bet Kubiļus aiz lēnā Pilipāviča nosprūda tik neveiksmīgi, ka Edgars pa līkuma ārmalu apsteidza uzreiz abus konkurentus, nonākot otrajā vietā. Sportiskais niknums bija pietiekams pat līdera noķeršanai, taču uzbrukumiem laika nepietika.

Supercars klasē Jānis Veģeris cīņu sāka tikai ar svētdienas rītu, sestdien startējot rallijkrosā Biržos. Auto uz garās sezonas beigām jūtami zaudē savus spēkus, tāpēc Jānis savos pirmajos braucienos (bez treniņu apļiem) gan mācījās trasi, gan reāli netika līdzi konkurentiem. Arī fināls nesolīja neko spožu – pirmajos apļos septiņu dalībnieku konkurencē Veģeris brauca pārliecinoši pēdējās pozīcijās. Taču konkurenti paši sakārtoja panākumu Jānim: smagas cīņas, kontakti, izstāšanās un beigās arī diskvalifikācija ļāva latvietim svinēt otro vietu aiz Daliusa Vaļjuka. Praksē Veģeris finišēja trešais, taču par Egidija Kirdeiķa sagriešanu no brauciena tika izslēgts otro vietu guvušais Sauļus Kairaitis.

Buggy 1600 klasē Māris Līcis bija pjedestāla pozīciju pretendents, taču situāciju dramatizēja sadursmes pirmajā pagriezienā pēc starta, kas bojāja vienu braucienu pēc otra piekares defektu dēļ. Arī finālā salauztas piekares daļas, taču pieredze ļāva Līcim stabilizēt savu braucienu arī ar šķībiem riteņiem un sasniegt trešo vietu. Uzvaru guva Ivo Sults, otrais – Sauļus Žunda. Savukārt ceturtais Tomass Zavarskis, kurš uz šo cīņu pēdējā brīdī noīrēja Mortena Perševica bagiju, lai varētu aizstāvēt savu kopvērtējuma līdera godu.

Atšķirībā no salonauto klasēm, bagijiem šogad joprojām tika aizvadīts vairāku posmu Baltijas kausa seriāls. Tā noslēgumā Zavarskis pirmais, igaunis Sults otrais, bet Līcim trešā pozīcija.

Smagu cīņu Marijampolē aizvadīja Aleksandrs Ņikitins. Laika kontrolē piedzīvoto tehnikas defektu bija jārisina visas nakts garumā, ar braucienu mājup pēc detaļām tajā skaitā. Taču pūles neatmaksājās – nolauzts ritenis vienā no braucieniem neļāva sakrāt nepieciešamo apļu skaitu, lai kvalificētos finālam. Turklāt Aleksandrs treniņos iekūlās arī rokas savainojumā, kas traucēja sacīksti aizvadīt pilnvērtīgi.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Izstrādā un uztur IG Studija
115 queries in 0,817 seconds.