Publicēti nākamās sezonas rallijkrosa un autokrosa kalendāri

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Aizvadītā nedēļa pagājusi Zoom sapulču zīmē, pēc kurām ir skaidrs, kāds būs Latvijas rallijkrosa čempionāts un Latvijas autokrosa čempionāta sezona. Publicēti arī abu čempionātu kalendāri.

Rallijkross

Izmaiņas gaidāmas 2021. gada Latvijas rallijkrosa čempionātā. Tika prezentēta skaidra vīzija par klašu  nākotni un sakārtošanu. Līdzšinējā Touring klase tiks sadalīta divās klasēs – Touring (aizmugures piedziņa), kā tas ir pieņemts pasaulē, un Super 2000 (priekšpiedziņa). Tiek veidotas starptautiskās klases, un nacionālā līmeņa klases, kurās tiks izmantotas monoriepas, lai samazinātu izmaksas un veidotu vienlīdzīgus apstākļus.

Touring kvalifikācijas braucieni tiks apvienoti ar BMW RX 3000, bet Super 2000 ar Super 1600. Open RX tiek pārsaukta par Supercar, un šajā klasē varēs startēt tikai ar pilnpiedziņas auto. Tiek risināts jautājums, lai Supercar ieskaitē varētu startēt R5 un Proto automašīnas. Tiek lemts, kā turpmāk veidot vienotu junioru programmu uz Junior Xtreme bāzes, jo šajā klasē ir starptautiskā izaugsme gan Baltijā, gan arī NEZ Kroskartu čempionātā, kura posmi jau vairākus gadus norisinās arī Latvijā.

Par LADA RX un BMW RX 3000 šonedēļ tiks veidotas atsevišķas sportistu sapulces, kurās tiks lemts par niansēm, lai klasēs būtu vienlīdzīgāki noteikumi un zemākas izmaksas. LADA RX sapulce jau nozīmēta 25. novembrī.

Veikta arī rallijkrosa dalībnieku skaita analīze – 2019. un 2020. gada salīdzinājums. Neskatoties uz Covid-19 pandēmiju, novērots cienījams dalībnieku skaita kāpums. Kopējais dalībnieku skaits, kas startēja 2019. gadā ir 115. Savukārt 2020. gadā uz starta stājušies 125 sportisti. Arī posmos atsevišķi ir kāpums.

Veikta arī publicitātes analīze, lai saprastu, kurā virzienā doties 2021. gadā. Rallijkrosa mediju speciāliste Zane Lielkāja sapulcē pastāstīja sportistiem par kopēju publicitātes veidošanu un pašu sportistu publicitāti.

Autokross

Nedēļas sākumā Zoom platformā tikās autokrosa sacensību rīkotāji, kurā tika noskaidrots organizatoru redzējums par to, kādam vajadzētu būt autokrosa čempionātam. Atlika sagaidīt svētdienas sportistu sapulci, lai noskaidrotu braucēju viedokli gan par aizvadītajā sezonā piedzīvoto jauno braukšanas sistēmu, gan veidu, kā čempionātam notikt nākamgad.

Šogad Latvijas čempionāts startēja, izmantojot radikāli izmainītu braukšanas formulu, kas balstījās uz starta vietu izlozi nevis laika kontroli, kā arī autokrosā tika ieviests Džokera aplis. Šo sistēmu ar sajūsmu uzņēma līdzjutēji, kuri ieguva pārliecinoši aizraujošāku čempionātu, kas, savukārt, ir nepieciešams rīkotājiem, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk klātienes skatītāju un krosa līdzjutējus kopumā.

Sportistu viedokļi gan nebija tik viennozīmīgi, jo braukšanas sistēmai izkristalizējās arī atsevišķi negatīvie elementi. Piemēram, izrādījās, ka kopumā sportistiem sezona kļuvusi dārgāka, jo aizraujošās cīņas likušas daudz strādāt ar mašīnu virsbūvju defektiem un locījumiem. Tāpat Džokera apļa ieviešanu atsevišķi dalībnieki vērtēja kā atkāpšanos no autokrosa tradīcijām.

Svētdienas sapulcē Krosa komisijas padome un autokrosa virziena vadītājs Arnis Odiņš neuzstāja uz kādas no braukšanas sistēmām ieviešanu, piedāvājot vairākus variantus. To skaitā šā gada sistēmu, iepriekšējo gadu sistēmu, vai abu sistēmu hibrīdu, apļu laiku ņemšanu atstājot tikai laika kontrolei, bet ne pārējai sacensību norisei, utt. Lai gan jaunajai sistēmai bija aktīvi pretinieki, vairāki balsojumi faktiski noveda pie 2020. gada sistēmas izmantošanas.

Rīkotāju sapulcē bija vienbalsīgs atbalsts Džokera aplim un šā gada braukšanas sistēmai. Sportistu balsojumā par Džokera apli nobalsoja 36 no 50 balsotājiem, bet par braukšanu bez laika kontroles bija 28 no 50 balsotājiem. Vairāk nekā divas trešdaļas sportistu bija arī par šā gada kopvērtējuma punktu skaitīšanas sistēmu, kurā punktus piešķir ne tikai par finālu, bet arī kvalifikācijas braucienu kopsummu. Respektīvi, šā gada jaunievedumi pārceļas uz 2021. gadu – autokross turpinās būs interesants.

Arnis Odiņš arī prezentēja paredzētos jauninājumus Latvijas autokrosa čempionāta mārketinga jomā, daļu no seriāla jaunā imidža un citas nianses. “Aizvadītas divas autokrosa sapulces – ļoti dinamiska bagiju klašu attālinātā tikšanās, un pietiekami konstruktīva pārējo klašu braucēju sanākšana. Kopīgi nonācām pie rezultāta par nākamā gada sacensību norisi. Tas, ka mēs jau novembrī visai precīzi zinām, kā nākamgad brauksim, ļauj laicīgi sagatavot gan dokumentus, gan līdzjutējiem nepieciešamo informāciju. Tā kā kopā, par spīti ierobežojumiem, esam labi pastrādājuši!”

Viens no šā gada (un ne tikai) sāpīgajiem autokrosa jautājumiem bija 1600 klases nākotne un pastāvēšana. No vienas puses klasi nav uzdevums likvidēt, no otras puses šī ieskaite jau vairākus gadus ir uz pastāvēšanas robežas dalībnieku trūkuma dēļ. Nākamajam gadam 1600 spriedums ir vienkāršs: līdz 2021. gada 15. martam jābūt izņemtām vismaz septiņām attiecīgās klases sportistu licencēm – tajā brīdī būs skaidrs, vai klase uzsāks sezonu Latvijas čempionāta statusā.

Interesanti, ka šobrīd 1600 klases kvoruma būšana vai nebūšana no atsevišķu potenciālo braucēju puses tiek pasniegta kā atkarīga no Džokera apļa un jaunās braukšanas sistēmas būšanas vai nebūšanas. Ja sportistu vairākums būtu balsojis par iepriekšējo braukšanas sistēmu, klases kvorums būtu garantēts. Savukārt šā gada sistēmas saglabāšana uz nākamo gadu ar garantiju likvidēšot 1600 klasi Latvijas čempionātā, spriež klases pārstāvji.

Abi lielie čempionāti ieguvuši 2021. gada virzienu, kas ļauj gatavoties gan rīkotājiem, gan sportistiem, gan līdzjutējiem! Līdz gada beigām tiks sagatavoti čempionātu dokumenti, un atliks vien gaidīt sezonas sākumu.

Kalendāri:

Aizvadīto sapulču protokoli:

Autokrosa un Folkreisa rīkotāju sapulce
Rallijkrosa sportistu sapulce
Autokrosa bagiju klašu braucēju sapulce
Autokrosa salonauto klašu braucēju sapulce

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv