Johans Kristofersons: “Priekšā ir ļoti daudz neatbildētu jautājumu”

World RX driver Johan KRISTOFFERSSON (SWE) of team KYB EKS JC celebrates at FIA World Rallycross Championship in Nürburgring, Germany on 28 November, 2021 // SI202111280127 // Usage for editorial use only //

Foto: FIA World Rallycross

Kā vēstījām iepriekš, četrkārtējais pasaules čempions rallijkrosā Johans Kristofersons lūko kļūt par pirmo rallijkrosa braucēju, kurš čempiontitulu izcīnītu arī ar elektroauto. Pašreizējais pasaules čempions rallijkrosā vakar apstiprināja, ka turpinās dalību FIA pasaules rallijkrosa čempionātā, 2022. gada sezonā pārstāvot “Volkswagen Dealerteam BAUHAUS” komandu, kuras “Volkswagen” automašīnu sagatavos “Kristoffersson Motorsport”.

33 gadus vecais Johans Kristofersons ir panākumiem bagātākais “World RX” braucējs, kurš savu ceturto čempiontitulu izcīnīja teju brīnumainā veidā, sezonas noslēdzošajā dubultposmā Nirburgringā, atspēlējot 17 punktu deficītu un vēršot rezultātu sev par labu. 2021. gada čempiontituls izcīnīts ar “Audi S1” automašīnu, bet “Volkswagen” markas automašīnas Kristofersonam nepavisam nav svešas – ar šādiem auto tika izcīnīti zviedru autosportista pirmie trīs čempiontituli 2017., 2018. un 2020. gadā.

“Ir ļoti iedvesmojoši būt rallijkrosā tā jaunās, elektriskās ēras pašā pirmssākumā. Iepriekš ko līdzīgu pieredzējām 2014. gadā, kad pirmo reizi tika sarīkots pasaules čempionāts rallijkrosā. Atšķirība gan ir vārdos neaprakstāma, toreiz biju nepieredzējis braucējs, bet tagad situācija ir nedaudz citādāka…

Nenoliedzami, uzsākot ko tik jaunu, mūsu priekšā ir ļoti daudz neatbildētu jautājumu. Jāsaka, ka iekšdedzes dzinēju auto bijām izzinājuši teju pilnībā, kamdēļ pēdējos gados to attīstība iespējas bija salīdzinoši mazas – bet skatoties uz šiem elektroauto, šeit attīstības potenciāls ir neizmērojams. Elektroauto ir mūsu nākotne, gan autosportā, gan ikdienā, un esmu ļoti pacilāts, ka varēšu būt viens no tiem, kurš turpinās attīstīt un pilnveidot šo autosporta disciplīnu. Paredzu, ka šī būs izaicinājumiem bagāta un konkurences piesātināta sezona. Tai pat laikā nevaru vien sagaidīt, kad tā beidzot sāksies,” tā izsakās Johans Kristofersons.

Līdzīgi kā 2020. gadā, Kristofersona automašīnu arī šogad sagatavos “Kristoffersson Motorsport” (KMS) – komanda, kuru izveidojis un kuru vada Eiropas rallijkrosa čempionātā bagātīgu pieredzi guvušais un vairākkārtējais Zviedrijas rallijkrosa čempions Tomijs Kristofersons. KMS šogad paredzējusi sagatavot trīs automašīnas, par Kristofersona komandas biedriem ziņojot atsevišķi. Komandas “Volkswagen” automašīnas būs aprīkotas ar Austrijas uzņēmuma “Kreisel Electric” jaunākās paaudzes elektrokomplektu, kas nodrošinās vēl neredzētu veiktspēju. Tas viss būs iespējams pateicoties diviem elektromotoriem ar kopējo jaudu 500 kW (līdzvērtīga 680 zs), kā arī 880 Nm griezes momentam, kas nodrošinās vēl nepieredzētu automašīnas paātrinājumu.

“Šis viennozīmīgi ir lielākais projekts KSM vēsturē. Mēs esam maza ģimenes komanda, kurai izveidot trīs jaunā koncepta automašīnas ir nozīmīgs uzdevums. Un tomēr, liksim lietā katra mūsu komandas biedra plašās zināšanas un izmantosim šo gadu gaitā gūto pieredzi. Mums šis ir ļoti aizraujošs piedzīvojums, kuru ļoti augstu novērtējam – ne katru dienu tiek sniegta iespēja savas komandas paspārnē cīnīties par pasaules čempiontitulu,” tā Tomijs Kristofersons, “Kristoffersson Motorsport” vadītājs.

Izmantotie resursi:
www.rigarx.com