“Lietuvas Dakarā” uz starta iziet arī latviešu “OSCar”

Ik gadu Lietuvā norisinās rallijreida čempionāts, uz kuru labprāt dodas arī citu valstu pārstāvji, Latviju šoreiz pārstāvēja trīs ekipāžas. Tā sauktā “Lietuvas Dakaras” sacīkste pulcēja ap 59 ekipāžām, kuras startēja četrās dažādās grupās: Sport, Adventure, Enduro, ATV, SxS.

“Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras” ir liels izaicinājums gan dalībniekiem, gan viņu automašīnām. Šīs sacīkstes ilgst 60 stundas, šajā laikā dalībniekiem jābrauc pa Lietuvas perimetru bezceļa apstākļos. Kopumā – gandrīz 2000 km. Tai pašā laikā sportisti pārvar gandrīz 400 km sarežģītos rallijreida ātrumposmos dažādos Lietuvas reģionos. “Perimetras” sacensības ir izaicinājums, kuru ne katrs sportists uzdrošinās pieņemt. Organizatori pieradinājuši sportistus, ka vienas no svarīgākajām ekipējuma sastāvdaļām ir lāpsta, zāģis un cirvis, jo distance mēdz būt ļoti neparedzama.

SPORT klase – piedalās automašīnas, kuras aprīkotas ar drošības karkasu un startē sarežģītajos bezceļu ātrumposmos. Klasē uz starta stājās divas latviešu ekipāžas.

Unimotors Latvia ekipāža Toms Brants / Mārtiņš Tūters sacensībās startēja ar automašīnu “OSCar”, kas ir Latvijā izveidots sporta automašīnu zīmols, tās būvē autosportists, konstruktors un inženieris Andris Dambis. Ar šīm sporta automašīnām Latvijas un citu valstu sportisti piedalījušies rallijreida sacensībās visā pasaulē.

Ekipāžas pilots Toms atzīst, ka sacensībās gājis amizanti: “Ja pavisam īsi, mums gāja kā pa celmiem, bet kopumā visai jautri. Sacensību pirmie divi ātrumposmi bija ļoti veiksmīgi – bijām pirmie, tālāk sekoja tas, ko paredzēt nespējam. Ceturtajā ātrumposmā iestigām smilšu kalnā, kur bija izveidojušās iespaidīgas rises, centāmies rakties ārā paši, kā arī palīdzēja citas ekipāžas – velkot. Gala rezultātā ātrumposmā pēdējie, bet turpinot sacīksti rezultāts kļuva pozitīvāks – kopvērtējumā 5. vieta.”

“Galvenā atziņa – pēc sarežģījumiem jāievelk gaiss un jāspēj koncentrēties turpmākajam. Sacensības kopumā labi organizētas, interesanti ātrumposmi caur priežu mežiem, platas stigas un daudz smiltis – iegūta laba pieredze. Tāpat, šajās sacensībās bija vērojams iespaidīgs dalībnieku sastāvs, pārsteidza lielā interese un ekipāžu skaits uz starta. Šī gada sezonā norisinās tikai divi sacensību posmi, tāpēc atrasties trasē sanāk maz, tas negribīgi ļauj atslābt, un pirms posmiem ir jāmēģina sevi sapurināt, atgūt formu. Par tālāko – laiks rādīs, bet vēlamies turpināt cīņas Lietuvas rallijreida čempionātā, kā arī, iespējams, aizvadīt kādu no pasaules kausa etapiem,” tā Toms Brants.

Otrā latviešu ekipāža SPORT klasē: Guntars Laugalis / Reinis Lilienšteins, kuriem uz starta palīdzēja iziet “LV Racing” komanda, sagatavojot un apkalpojot ekipāžas automašīnu pirms sacensībām un to laikā. Ekipāža atzinīgi novērtējusi komandas darbu un atbalstu. Guntars un Reinis vienprātīgi atzīst, ka sacensības bijušas kārtīgs izaicinājums, jo pilotam dalība sacensībās bijusi pēc, apmēram, sešu gadu pauzes, bet stūrmanim pēc 10, auto burtiski “izvilkts” no muzeja.

Guntars Laugalis, ekipāžas pilots: “Par sacensību rīkotājiem varu teikt labus vārdus – ļoti laipni un pretimnākoši. Mums pašiem.. sacensību sākums nebija viegls – esam ierūsējuši, arī mašīna pastāvējusi nelietota, sen nebijām atradušies trasē. Nenoliegšu, ka bija interesanti – sagatavotas dažādas grūtības pakāpes trases, liela daļa no tām ļoti ātras un, ja nemaldos – vidējais ātrums bija ap 120 km/h. Sacensības atbilstošas tautā piedēvētajam nosaukumam “Lietuvas Dakara”!”

Ekipāžas stūrmanis Reinis Lilienšteins uzsver, ka pasākums bija ļoti labi organizēts un viegli sapotams visiem: “Sacensību rīkotāji bija pacentušies, lai visu tā formātu būtu viegli saprast un izpildīt, varu tikai atzinīgi novērtēt komunikāciju ar sportistiem, kā arī atsaucību dažādos jautājumos.”

“Par mūsu ekipāžas startu – tas bija kārtīgs izaicinājums, sākums bija nervozs, pilotu aizvedu kaut kur mežā, kā arī cita jautrība netrūka, bet kopumā spējām labi sastrādāties. Uzrādījām arī augstus rezultātus dažos no ātrumposmiem, bet finišā astotā pozīcija. Mājās devāmies ar pacilātu un pozitīvu noskaņojumu, jo vēlme braukt un piedalīties bija liela. Šobrīd plānojam, ko darīt tālāk, bet par to labprāt pastāstīsim tad, kad būsim pārliecināti par nākamajiem startiem,” nobeidz Reinis.

ADVENTURE klase – piedalās standarta automašīnas un startē 2000km distancē apkārt Lietuvai. Šim izaicinājumam pieteicās viena latviešu ekipāža.

Ekipāža Armands Apsītis / Ints Marcinkēvičs sacensībās startēja ar standarta automašīnu “Ford RAPTOR”. Šis sastāvs ierasti redzams Trofi reida sacensībās, bet labprāt piedalās arī šāda tipa izaicinājumos.

Sarunā ekipāžas stūrmanis Ints atklāja, ka uz sacensībām dodas ar vēlmi mesties kārtīgā izaicinājumā: “Standarta gadījumā startējam Trofi reida sacensībās, bet vienmēr ir bijusi vēlme mesties dažādos izaicinājumos kā, piemēram, “Perimetras” sacensības, kurās 60 stundu laikā jāveic ap 2000 km apkārt visai Lietuvai.”

“Šajā reizē trase bija salīdzinoši viegla – šoseja un lieli grantētie ceļa posmi, mazāk – stigas un smilšu ceļi. Sacīkstē dodamies pēc leģendas, mums ir starts un finišs, distances laikā – apslēptie kontrolpunkti. Finišā tiek summēts distanču laiks un labākais, protams, tas, kuram šī summa vismazākā – mūsu ekipāža uzrādīja ceturto labāko laiku Adventure klasē. Esam apmierināti ar sniegumu un izbaudījām izaicinājumu – tagad atkal pievērsīsimies dažādām Trofi reida sacīkstēm,” stāsta Ints Marcinkēvičs.

Informāciju sagatavoja:
LAF Prese