Aizvadīts pirmais posms supersprinta kausa izcīņā

12/05/2009 |

Info: LAF Preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Svētdien, Ropažu pagasta sporta kompleksā „333″ tika aizvadīts pirmais posms rallija supersprinta kausa izcīņā. Astoņās ieskaites klasēs kopā startēja 140 dalībnieki, vēlreiz apliecinot supersprinta augsto popularitāti standarta un sporta auto braucēju vidū. Ātrākais braucējs gan savā klasē, gan no visiem dalībniekiem bija pazīstamais rallija sportists Matīss Mežaks. Vairākās klasēs godalgotās vietas izšķīra sekunžu desmitdaļas.

Rallija supersprinta „Pavasaris 333″ ietvaros dalībniekiem bija trīs reizes jāveic tehnisks un salīdzinoši ātrs 2,4 km garš ātrumposms, kas sastāvēja no 65 % grunts un 35% asfalta seguma. Ilgstošais sausums bija parūpējies par neparasti smagiem papildus šķēršļiem – pamatīgi putekļi un irstošs grunts segums radīja bedres, liekot sportistiem rūpīgi izvēlēties pareizās trajektorijas un braukšanas ātrumu. Tomēr sportiskais azarts un vēlme uzvarēt bieži pārsniedza fizikas likumus, kas nodrošināja labu izklaidi supersprinta skatītājiem un nervus kutinošus momentus organizatoriem. Interesanti, ka visu trīs braucienu laikā visbiežāk par šovu skatītājiem rūpējās sportisti ar pieredzi, nevis iesācēji.

Acij skatāmu un pārliecinošu sniegumu demonstrēja VAZ Open klases sportisti. Braucot ātri un precīzi, kārtējo uzvaru supersprintā izcīnīja Smiltenietis Edgars Tralla ar VAZ 2105. Otrais finišēja rallijsprinta braucējs no Jelgavas Raivis Grīnfelds (VAZ 2103), bet godalgoto trijnieku noslēdza Tālivaldis Brents no Staiceles ar VAZ 2106. Trallas pārliecinošais braukšanas stils rāda, ka konkurentiem būs grūti viņu sasniegt un apdraudēt kausa izcīņas kopējā vērtējumā.

1600 cm³ klasē viss godalgoto pjedestāls ietilpa nieka 0,7 sekundēs. Savu panākumu rudens supersprintā, kas norisinājās tur pat sporta kompleksā „333″, 1600 cm³ klasē atkārtoja valmierietis Aivis Dīmanis ar VAZ 2108, par 0,32 sekundēm apsteidzot Normundu Orlovu (Toyota MR2) un vēl par 0,42 sekundēm Raivi Bartušauski no Rīgas rajona, Mārupes (Honda Civic). Interesanti, ka šīs klases top-7 finišēja 5 sekunžu ietvaros, kas norāda uz ļoti augstu konkurenci.

Standarta auto klasē ar motora tilpumu virs 1600 cm³ pilnībā dominēja kurzemnieki. Uzvara talsiniekam Sandim Laukšteinam (VW Golf III), otrā un trešā vieta kuldīdzniekiem, attiecīgi, Aivo Gailītim (VW Golf II) un Jānim Kārkliņam (Honda Civic). Jāpiezīmē, ka Laukšteins līdz šim nav pārspēts nevienā no supersprintiem, kas norisinājušies vasaras sezonā. Laukšteins bija arī pirmais no līderiem, kurš pirmajā braucienā pieļāva pamatīgu kļūdu, ietriecoties trasi veidojošos elementos. Vēlāk tajā pašā vietā līdzīgu kļūdu pieļāva arī citu klašu līderi — par vēlu bremzējot pirms viltīga līkuma uz netīra asfalta. Aktuāls paliek jautājums – kurš 2009. gada sezonā spēs uzvarēt Sandi Laukšteinu?

Arī standarta 4WD klasē dominēja kuldīdznieki. Brāļi Ivanovski ar BMWix izcīnīja dubultuzvaru. Jānis Ivanovskis par 5,66 sekundēm apsteidza savu brāli Mārci. Savukārt trešās vietas ieguvējs rīdzinieks Mārtiņš Mozgis (Audi 90) no otrās vietas atpalika 0,3 sekundes, bet par nieka 0,1 sekundi izrāva 3. vietu no pazīstamā rallijkrosista Jāņa Aleksejeva, kurš šoreiz startēja ar Audi markas automašīnu.

Milžu cīņas norisinājās ātrākajā 4WD+ klasē, kur sportisti startē ar pilnpiedziņas turbo automašīnām. Jau pirms sacensībām bija viegli prognozēt, ka 34 dalībnieku lielā konkurence cīņu par uzvaru padarīs īpaši aizraujošu. Ņemot vērā faktu, ka visos iepriekšējos supersprintos, bija cits uzvarētājs, eļļu ugunī pielēja Jānis Vorobjovs (Mitsubishi Lancer Evo 9) kurš pieteicās sacensībām kā viens no pēdējiem, ar novēlošanos. Tomēr sagaidāmā Vorobjova dominance nenotika – klasē un visās sacensībās visātrāko laiku divu braucienu summā uzrādīja Matīss Mežaks (Mitsubishi Lancer Evo 9), vēlreiz apliecinot, ka ir labā sportiskā formā. Otro vietu izcīnīja atraktīvais un universālais sportists Ints Jeršovs (Subaru Impreza), bet trešo cēsnieks Kārlis Nebars (Subaru Impreza). Daudziem par lielu pārsteigumu Vorobjovs finišēja tikai septītais, piekāpjoties klases uzvarētājam Matīsam Mežakam 10 sekundes. Interesanti, ka arī šajā klasē kļūdas pieļāva pat ļoti pieredzējuši braucēji, skatītājiem sagādājot aizraujošus mirkļus trases malā.

Spora automašīnu klasē 2WD Open uzvaru izcīnīja rallija braucējs Dainis Ansons (Ford Focus), apsteidzot Normundu Bērziņu (Toyota Celica) un Arni Alksni (VAZ 2108). Savukārt 4WD Open savu pārākumu nodemonstrēja Ints Jerošovs, šoreiz startējot ar Audi Quattro. Jāatzīmē cēsinieka Elmāra Aukšmuksta (Audi Coupe) sniegums, izcīnot otro vietu un piekāpjoties Jeršovam par 3,9 sekundēm. Trešo vietu izcīnīja Raimonds Ozoliņš (Subaru Impreza).

Speciālajā ieskaitē U18 tiek vērtēti tikai tie sportisti, kuri dzimuši 1991. gadā un vēlāk. Desmit junioru konkurencē uzvaru šajā ieskaitē izcīnīja 18 gadus vecais kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (Honda Civic), apsteidzot siguldieti Dāvi Tobiasu (14 gadi, Opel Astra) un rīdzinieku Ralfu Sirmaci (15 gadi, Audi 90). Jāatzīmē, ka uzvarētāju U18 ieskaitē nosaka sportista laiku trasē dalot ar speciālu handikapa koeficientu, kas izlīdzina automašīnu dotās priekšrocības. Tādējādi rezultātu izšķir sportista dabiskais ātrums un meistarība.

Nākamais rallija supersprinta kausa izcīņas posms norisināsies Bauskas rajona sporta kompleksā „Mūsa” pašā Līgo svētku priekšvakarā, 21.jūnijā. Rezultāti un informācija par supersprintu www.autosport.lv .

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool