Aizraujošas ledus cīņas AutoStils supersprintā

23/02/2009 |

Info:LAF Preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Sestdien, 21.februārī Gulbenes rajona Stāmerienas pagastā uz Ludza ezera norisinājās pirmais 2009. gada AutoStils rallija supersprints. Aizraujoša sacensība uz 4,5 km gara ledus celiņa nodrošināja adrenalīnu sportistiem un aizraujošas mirkļus skatītājiem – garās sānslīdēs braucošas automašīnas. Lieliskos ziemas apstākļos par pārsteigumu parūpējās rīdzinieks Ints Jeršovs. Universālais standarta auto sportists ar Audi Quattro pārsteidza un uzvarēja pieredzējušus rallistus, kuru ekipējumā bija jaunāko paaudžu Mitsubishi un Subaru automašīnas.

Ar Auto Stils ziemas supersprintu tika atjaunota tradīcija rīkot rallija formāta pasākumus uz aizsalušiem ezeriem Gulbenes rajonā. Iepriekšējās sacensības uz Ludza ezera tika aizvadītas 2006. gadā, kad tur norisinājās Latvijas čempionāts standarta auto rallijā.

Ziemas AutoStils rallija supersprinta trasi veidoja 4,5 km garš ātrumposms, kas sportistiem bija jāveic 3 reizes. Divi labākie braucieni veido sportista kopējo rezultātu. Supersprinta ātrumposms sākās ar salīdzinoši lēnu līkumu sekciju, bet noslēdzās ar lēzeniem līkumiem, kur sportisti attīstīja pat 140-160 km/h ātrumu. Skatītāji varēja izbaudīt ļoti garas sānslīdes meistarīgu sportistu izpildījumā. Uz starta stājās 127 sportisti no visas Latvijas.

Viena tilta piedziņas klasē ar standarta radžotām riepām (2WDAR) visu „banku paņēma” kuldīdznieki – uzvarēja rallijsprinta braucējs Jānis Ikers, kam attiecīgi otrajā un trešajā vietā sekoja Aivo Gailītis un Edgars Poriņš. Visi trīs sportisti ir aktīvi Kurzemes ziemas kausa autosprintā dalībnieki, kurā, pretēji Latvijas čempionātam, dalībnieki startē ar radžotām riepām.

Savukārt priekšpiedziņas klasē bez radzēm (FWDBR) pilnībā dominēja Latvijas čempionāta Ziemas autosprintā dalībnieki – pirmās 3 vietas ieņēma Zigurds Kalniņš (Renault Clio), Dāvis Tobiass (Opel Astra) un Jānis Spīķis (Opel Corsa). Ja alūksnieša Zigurda Kalniņa uzvara bija sagaidāma, jo šis talantīgais sportists šobrīd ir viens no līderiem Latvijas rallija čempionātā, tad 13-gadīgā Dāvja Tobiasa no Siguldas 2. vieta liecina par stipru jauno autosportistu maiņu – Dāvis pieredzi ir guvis gan kartingā, šobrīd vasaras sezonā brauc ar kroskartu, bet ziemā ar arvien labākām sekmēm startē visa veida standarta sacensībās.

Pilnpiedziņas klasē bez radzēm uzvarēja vēl viens alūksnietis Ivars Helmess (Audi 80 Quattro), kuram sekoja cēsnieks Andis Plūme (Audi Coupe) un rīdzinieks Andrejs Jakovļevs (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Jāpiezīmē, ka šajā klasē startēja arī rallija publikai pazīstamais Toms Keivs (17 gadi) no Velsas. Tomēr, pirmo reizi vadīdams pilnpiedziņas auto bez radzēm uz ledus, Keivs nevarēja izrādīt nopietnu pretestību Latvijas braucējiem.

Aizraujošas cīņas norisinājās ātrākajās klasēs – pilnpiedziņas klasēs ar ielas radžotām riepām (4WDAR), klasē 4WD Open un speciālā ieskaites klasē „Rallijs”. Pēdējās divās sportisti startēja ar sporta ziemas riepām, kurās ir ierobežots radžu skaits un maksimālais garums 2,5 mm.

Pilnpiedziņas auto klasē ar ielas radžotām riepām (4WDAR) uzvarēja kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (Mitsubishi Lancer Evo 9). Jāņa stabilais sniegums rāda, ka sportists arvien ātrāk sāk atlabt un atgūst uzvaras garšu pēc negadījuma 2008. gada rallijā „Cēsis”. Viltīgajos apstākļos tikai 6 sekundes Jānim piekāpās baušķenieks Kristaps Dzīvītis (Audi 80 Quattro), bet trešo vietu izcīnīja vietējais braucējs, gulbenietis Uģis Boks (Subaru Impreza).

Visātrākajās klasēs, kurās sportisti startēja ar tā dēvētajā „treniņriepām” pilnībā dominēja rīdzinieks Ints Jeršovs (Audi Quattro), uzvarot gan 4WD Open, gan klasē ekipāžām ar nosaukumu „Rallijs”. 4WD Open Jeršovs apsteidza vēl vienu rīdzinieku Zinti Dāvidsonu (Mitsubishi Lancer Evo 6) un pieredzējušo rallistu Mārtiņu Svili (Mitsubishi Lancer Evo 8) no Jēkabpils. Jāpiezīmē, ka par pārsteigumu šajā klasē parūpējās Nils Zālītis (Subaru Impreza) pirmajā braucienā uzrādot absolūti labāko laiku, tomēr saņemtais sods par trases ierobežojošo elementu nogāšanu Zālīti arī gala rezultātā atbīdīja uz 4. vietu.

Savukārt, klasē „Rallijs”, kurā sportistiem bija atļauts braukt divatā ar stūrmani un izmantot stenogrammu, Jeršovam (Audi Quattro) piekāpās Jānis Kārkliņš (Mitsubishi Lancer Evo 9), kura stūrmaņa krēslā sēdās tēvs Andris Kārkliņš. Trešais šajā klasē finišēja Mārtiņš Svilis (Mitsubishi Lancer Evo 8), kurš brauca kopā ar savu rallija čempionāta stūrmani Aivi Aizsilnieku.

Klasēs, kurās startēja mazāk par 10 dalībniekiem, tika apbalvoti tikai uzvarētāji. Tā, automašīnām ar aizmugures piedziņu bez radzēm (RWDBR) uzvarēja Andris Vovers (BMW 325) no Aizkraukles, bet automašīnu klasē 2WD Open, kurā sportisti startēja ar sporta treniņu riepām, uzvarēja rīdzinieks Toms Sproģis (VW Golf II).

Papildus ieskaites klasē tika vērtēti sportisti, kuri dzimuši 1991. gadā un jaunāki un startēja ar automašīnām, kuras apautas ar standarta riepām ar vai bez radzēm. Par uzvarētāju U18 ieskaitē 12 sportistu konkurencē kļuva kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (17 gadi), kuram otrajā vietā sekoja Artūrs Igaveņš (16 gadi) no Rīgas, bet trešajā cēsnieks Kristers Cimdiņš (16 gadi).

Jāatzīmē, ka Auto Stils ziemas supersprintā piedalījās 5 braucēji no Lielbritānijas, tajā skatā 3 no tiem U18 ieskaitē. Pēc aizvadītajām sacensībām viesi no Lielbritānijas palika tik apmierināti un gandarīti, ka solīja uz nākamajām šāda formāta ziemas sacensībām atvest vēl lielāku skaitu Lielbritānijas sportistu.

Auto Stils vasaras supersprinta sezonas sāksies maijā. Visi vasaras posmi superspintā ir iekļauti Latvijas kausa ieskaitē, kas sacensības padarīs vēl aizraujošākas un intriģējošākas.

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool