Vorobjovs/Zicāns kļūst par rallijsprinta čempioniem

21/07/2009 |

Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Svētdien Valdemārpils apkārtnē tika aizvadīts Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Jaunība 2009″. Izcīnot uzvaru absolūtajā ieskaitē, priekšlaicīgi čempionu titulu 4WD+ klasē nodrošinājuši Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”). Piekto uzvaru šosezon 1600 grupā guva Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”), bet pie ceturtā panākuma tika Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+) un Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”, „Road”). Klasē 4WD ātrākie bija Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”). Komandu vērtējumā otrā uzvara pēc kārtas “www.go4speed.lvMS Rallijs” (piloti Elmārs Aukšmuksts, Mārtiņš Vītols, Normunds Orlovs).

Mainīgos laika apstākļos svētdien Valdemārpilī aizvadīts Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Jaunība 2009″. Pamatīgs negaiss ar vēja brāzmām uznāca jau naktī pirms sacensībām, ceļa segumu vietām padarot mīkstu un dubļainu. Ik pa brīdim lietus gāzes sacīkšu norisi pavadīja arī svētdien, padarot braukšanas apstākļus ļoti sarežģītus. Taču jāatzīmē, ka no 54 ekipāžām, kuras startēja sporta automašīnu ieskaitē, neavarēja neviena. Protams, bez izbraucieniem pa grāvjiem un pļavām gan neiztika.

Vienīgie, kas jau pēc rallijsprinta „Jaunība 2009″ priekšlaicīgi varēja nodrošināt Latvijas čempionu titulu, bija 4WD+ klases kopvērtējuma līderi Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”). Savu uzdevuma daļu – uzvarēt sacīkstēs – viņi sāka pildīt jau ar pirmo ātrumposmu, tuvākos sekotājus apsteidzot par gandrīz 20 sekundēm. Ekipāžas pārsvars pār konkurentiem neradīja šaubas arī turpmākajā sacensību gaitā (lai gan zināmas problēmas, ieskaitot 20 sekunžu sodu par ātruma slāpētāja nogāšanu, radās piektajā ātrumposmā, kad trase bija dubļaina pēc uznākušās lietusgāzes) un Vorobjovs/Zicāns varēja svinēt jau piekto uzvaru šosezon. Lai jau svētdien varētu atzīmēt zelta medaļu izcīnīšanu, bija jāpiepildās vēl dažiem nosacījumiem. Tā arī notika – tuvākie kopvērtējuma sekotāji Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO IX”) nespēja izcīnīt intrigas saglabāšanai nepieciešamo otro vietu, paliekot ceturtajā pozīcijā, bet Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) izstājās otrā ātrumposma startā norauta reduktora dēļ. „Jaunībā 2009″ otrajā vietā ierindojās Elviss Hermanis/Anrijs Jesse („Audi 80″) bet trešie Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”). Kopvērtējumā joprojām otrie Mēnesis/Ziediņš, bet uz trešo pozīciju pacēlies Bērziņš/p>

Līdzīgi Vorobjovam/Zicānam, uzvaru gājienu 1600 klasē Valdemārpilī turpināja Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”). Panākums nāca grūtā cīņā, jo brāļi otrajā ātrumposmā „Kroņi” nopelnīja 20 soda sekundes par ātruma slāpētāja nogāšanu un vēl divus „dopus” līdz finišam vadībā bija Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108″). Tomēr finišā pirmie ar 20,6 sekundes izrādījās Bruņinieki. Trešajā vietā ierindojās, vietējās publikas skaļi atbalstītie Gintars Ozoliņš/Kārlis Roziņš („Toyota Corolla”). Pirmajā ātrumposmā labākie bija Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”), taču ekipāža bija spiesta izstāties dzinēja defekta dēļ. Pārliecinošā kopvērtējuma vadībā atrodas Bruņinieki. Vienīgie, kas vēl var apsteigt brāļus, ir Vītols/Rozenbergs. Lai tā notiktu, Vītola ekipāžai jāuzvar abos atlikušajos posmos, bet Bruņiniekiem abas reizes jāfinišē zemāk par desmito vietu. Trešie kopvērtējumā Arvo Himičs/Gints Lasmanis („VW Golf II”, „Jaunībā 2009″ 5. vieta).

Kārtējo pārliecinošo uzvaru 1600+ klasē guva Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), izcīnot ceturto panākumu šosezon. Līdz pat ceturtajam ātrumposmam otrajā vietā turējās Madonas rallijsprinta uzvarētāji Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”), tomēr braucienu pretim godalgotai vietā pārtrauca pārsists eļļas karteris. Otrajā pozīcijā ierindojās Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”), bet otro reizi pēc kārtas trešie Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”). Kopvērtējuma vadībā atrodas Briedis/Austrums. Lai nodrošinātu čempionu titulu, pēdējās divās sacīkstēs viņiem pietiek izcīnīt 12 punktus (tik daudz var iegūt, divreiz finišējot septītajā vietā). Ļoti sīva cīņa gaidāma par pārējām divām godalgotajā pozīcijām – uz tām pretendē piecas ekipāžas. Kā otrie kopvērtējumā šobrīd ir rallijsprinta „Jaunība 2009″ ceturtās vietas ieguvēji Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”), bet trešie Orlovs/Kollis.

4WD grupā jau no pirmā ātrumposma vadībā izvirzījās Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) un pirmo pozīciju droši saglabāja līdz pat finišam. Ekipāžai šī sezona izvērtusies ļoti raiba – divas uzvaras, viena otrā vieta un divas avārijas. Otrajā pozīcijā jau otrās sacīkstes pēc kārtas Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90″), bet trešie Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”). Kopvērtējuma līderpozīciju saglabāja Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”), kuri šoreiz tikai piektie. Nākamajās pozīcijās Švarcs-Švampāns un Aukšmuksts. Pēdējās divas sacīkstēs 4WD grupā solās būt ļoti aizraujošas, jo reālas izredzes uz zelta medaļām saglabā sešas ekipāžas.

Ceturto uzvaru šosezon „Road” klasē izcīnīja Mareks Vītols/Uģis Reņģe ( „Mitsubishi EVO”), nostiprinoties kopvērtējuma vadībā. Vienīgie, kas viņus vēl var apsteigt, ir „Jaunība 2009″ otrās vietas ieguvēji Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Senā Jetta”). Trešā vietu gan sacīkstēs, gan kopvērtējumā ekipāžai Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls („Mitsubishi EVO VIII”).

Komandu vērtējumā otro reizi pēc kārtas pirmajā pozīcijā „www.go4speed.lvMS Rallijs” (piloti Elmārs Aukšmuksts, Mārtiņš Vītols, Normunds Orlovs). Otrajā vietā „B&K Rallijs”, bet trešā „R1 Racing Team”, noturot kopvērtējuma vadību.

„Klasikas kausa” izcīņā uzvarēja jau pieminētie Gintars Ozoliņš/Kārlis Roziņš („Toyota Corolla”). „Open” grupā ātrākie Andris Lontons/Aleksandrs Innus („Mitsubishi EVO IX”).

Rallija sacensības Valdemārpilī risinājās pēc gandrīz 20 gadu pārtraukuma. Pasākuma organizācija izrādījās augstā līmenī un sportisti labprāt šeit atgrieztos arī nākamajās sezonās. Rallijsprintu „Jaunība 2009″ rīkoja „Valdemārpils sporta kluba” sadarbībā ar „B&K Rallijs”. Atbalstītāji – Valdemārpils pilsētas dome un Kurzemes radio. Balvas laureātiem arī no LAF SAK atbalstītājiem „AutoEuro” un „DC Kafija”/p>

Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Gulbis 2009″ 8. un 9. augustā risināsies Gulbenē, bet punkts sezonai tiks pielikts augusta pēdējā nedēļas nogalē ar „Kurzeme 2009″.

Intervija ar “Jaunība 2009” uzvarētāju un 2009. gada Latvijas rallijsprinta čempionu 4WD+ grupā Jāni Vorobjovu.

Rallija sacensības Valdemārpilī nebija notikušas daudzus gadus. Vai Tev bija zināmi šie ceļi? Un kā kopumā vērtē rallijsprintu „Jaunība 2009″ ?

J.V. Ceļi nebija zināmi, es tajā laikā nebraucu, kad šeit gāja rallijs. Es domāju, ka cilvēki ielikuši dvēselīti šajā rallijā un rallijs viņiem izdevās. Ceļi tiešām bija interesanti, gan ātri, gan lēni, visādi. Un lietutiņš bija odziņa šim visam pasākumam un varēja paskatīties pēc rezultātiem, kā kurš brauc.

Jau divus posmus līdz finišam kopā ar stūrmani Guntaru Zicānu esi nodrošinājis čempiona titulu, izcīnot pārliecinošas uzvaras visās piecās aizvadītajās sacīkstēs. Kas ir šī iespaidīga snieguma pamatā?

J.V. Šis ir tehniskais sporta veids un ir svarīgi, cik tu daudz sagatavojies mājās, cik daudz investē tehnikā, kāda pieeja ir pie tehnikas. Tas kopumā salasās un rada kaut kādu rezultātu. Šobrīd tas nozīmē to, ka mēs perfekti pieejam pie visiem šiem punktiem un tāpēc arī bija tāds rezultāts. Bet jebkurā gadījumā varu pateikt to, ka līmenis mums mazajā rallijā ir ļoti labs. Un ir ļoti laba tendence, ka ekipāžas paliek arvien ātrākas un ātrākas.

Vai startēsi atlikušajos rallijsprinta čempionāta posmos? Zināms, ka rallijsprints „Aizpute” ir apvienots ar ralliju „Kurzeme” un tas var radīt grūtības abās ieskaitēs startējošajām ekipāžām.

J.V. Jebkurā gadījumā mums plānos bija braukt visus mazos rallijus un visus lielos rallijus. Gulbeni mēs brauksim simtprocentīgi. Runājot par ralliju Kurzemi, mēs gaidām kaut kādu kompromisu no Latvijas Automobiļu federācijas par komandas ieskaitēm un skatīsimies, ko viņi mums piedāvās. Pēc būtības viņi jau ir mainījuši vienreiz noteikumus spēles gaitā, kas nav pārāk korekti.

Šobrīd ir liela neskaidrība par nākamo sezonu. Viena no versijām paredz rallija un rallisprinta apvienošanu.

J.V. Es domāju, ja apvienos ralliju ar rallijsprintu, tad rallijsprints nebūs ieguvējs, jo lielais rallijs ies pa priekšu un kāpēc mazajam rallijam jābrauc pa špūrēm? Arī Kurzemē rallijs un rallijsprints būs apvienots un sanāk tā, ka jau pašā sākumā mazā rallija dalībnieki ir zaudētāji, jo viņiem ir daudz lielākas izmaksas pēc tam uz mašīnas sagatavošanu, jo brauc pa špūrēm.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
5. posms, “Jaunība 2009″
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”) 31:19,2, Elviss Hermanis/Anrijs Jesse („Audi 80″) +1:03,1, Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”) +1:43,7.

1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 34:38,9, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”) +1:20,2 Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”) +1:30,4.

1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”) 35:16,4, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108″) +20,6, Gintars Ozoliņš/Kārlis Roziņš („Toyota Corolla”) +41,2.

4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) 35:13,3, Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90″) +36,7, Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”) +50,8.

ROAD*
Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”) 25,9 soda sekundes, Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Senā Jetta”) 39,0, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls („Mitsubishi EVO VIII”) 52,6.

* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.

Komandas
www.go4speed.lvMS Rallijs (piloti Elmārs Aukšmuksts, Mārtiņš Vītols, Normunds Orlovs) 32, „B&K Rallijs” (Arvis Arums, Mareks Vītols) 30, „R1 Racing Team” (Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns) 30.

„Klasikas kauss”
Gintars Ozoliņš/Kārlis Roziņš („Toyota Corolla”) 35:57,6, Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”) +11,7, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko („Toyota Corolla”) +2:04,0.

„Open”
Andris Lontons/Aleksandrs Innus („Mitsubishi EVO IX”) 31:37,5, Aleksandrs Gorelovs/Igors Skuridins („Mitsubishi EVO”) +1:03,5, Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO IX”) +1:22,6.

Kopvērtējums pēc 5. (no 7) posma*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 75, Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš 52, Aivars Bērziņš 39.

4WD
Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 47, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 42, Elmārs Aukšmuksts 40.

1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 60, Krists Kalniņš 49, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 43.

1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 75, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 58, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 37.

ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 70, Māris Freibergs/Edgars Trūps 58, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 46.

Komandas
„R1 Racing Team” 158, „SEB RallyEmotions.net” 143, “[email protected] Rallijs” 136.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool