Pīlēns/Mežaks uzvar minirallijā „Ķekavas ziema ‘07”

Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Par svētdien notikušā Latvijas minirallija čempionāta pirmā posma rallija „Ķekavas ziema ‘07″ uzvarētājiem absolūtajā vērtējumā svētdien kļuvuši Aldis Pīlēns/Miķelis Mežaks („Subaru Impreza”). Citās ieskaites klasēs pirmās vietas izcīnīja Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Renault Clio”, Sporta 2WD), Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”, 4WD+), Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80″, 4WD), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type R”, 1600+), Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („Lada Samara”, 1600) un Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”, Road). Komandu vērtējumā uzvaru svinēja „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis).

Sestdien pēc ātrumposmu stenogrammu sastādīšanas Vecumnieku pagasta ceļos daudzas ekipāžas prognozēja, ka trases vietumis nelīdzenā seguma dēļ svētdienas rallijs var pārvērsties par izdzīvošanas sacīksti. Tomēr šīs bažas nepiepildījās un „Ķekavas ziema ‘07″ kļuva par krāšņu sezonas atklāšanas ralliju. Jau ar sacensību pirmo ātrumposmu drošā vadībā izvirzījās vienīgā igauņu ekipāža Margus Remmaks/Urmas Rosimā, tomēr ziemeļnieku centienus uzvarēt apturēja „Mitsubishi EVO VIII” turbīnas defekts. Pēc Remmaka izstāšanās vadību pārņēma Aldis Pīlēns/Miķelis Mežaks („Subaru Impreza”), pirmo pozīciju saglabājot līdz pat finišam. Otrajā vietā ar 12 sekunžu atpalikšanu finišēja Viktors Lebedevs/Māris Deklaus („Mitsubishi Lancer EVO IX”), bet trešajā pozīcijā ierindojās Matīss Mežaks/Arnis Ronis („Mitsubishi EVO VIII”). Vietu uzreiz aiz godalgoto trijnieka ieņēma brāļi Kaspars un Armands Šimkus, kuriem šīs bija debijas sacīkstes ar pilnpiedziņas automašīnu „Subaru Impreza”. Uzvarētājiem brāļi piekāpās tikai 33,6 sekundes. Sporta automašīnu ar divu riteņu piedziņu klasē iespaidīgu uzvaru izcīnīja Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Renault Clio”). Cīņā par otro pozīciju Normundam Verbelim/Igoram Bartaščenokam („Honda Civic”) par pusminūti izdevās apsteigt ekipāžu Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols („Renault Clio”)/p>

Pārliecinoši ātrākie no minirallistiem, kuriem sacīkstēs bija jāstartē ar standarta radzēm (atgādināsim, ka „sportinieki” brauca ar garajām sporta radzēm), bija Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), kļūstot par uzvarētājiem 4WD+ klasē. Tuvākos sāncenšus GuntaruMiķelsonu/Aivaru Maļavkinu („Mitsubishi EVO VI”) pirmās vietas ieguvēji apsteidza par vairāk nekā minūti. Vērojot Dūča sniegumu, šķiet, nebūtu pārdroši izteikt prognozi, ka ar konkurētspējīgu automašīnu viņš spētu pacīnīties par vadošajām vietām arī lielajā rallijā. Trešajā pozīcijā ierindojās 2006. gada čempioni 4WD klasē Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”), kuri šosezon pārgājuši uz jaudīgāku grupu.

4WD klasē, uzrādot labāko rezultātu piecos no sešiem ātrumposmiem, uzvarēja Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80″). Balgalvja ekipāžai augstā 16. pozīcija absolūtajā vērtējumā. Atmosfērisko dzinēju pilnpiedziņas klasē otrie bija Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”), bet trešā pozīcija pirmajās sacensībās ar jauno automašīnu Marekam Švarcam-Švampānam/Didzim Putniņam („Audi 90 Quattro”).

1600+ klasē intrigas virmoja jau pirms starta un spriedze nemazinājās līdz pat pēdējā ātrumposma finišam. Pirms pēdēja „dopa” rallija vadībā nedaudz negaidīti atradās Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („VW Golf 4″), tomēr pagalam neveiksmīgi veiktais pēdējais ātrumposms viņus atmeta uz trešo vietu. Pirmo uzvaru, startējot ar jauno „Honda Civic Type R”, izcīnīja Kaspars Brencis/Armands Ziemelis. Lielisku sniegumu atkal demonstrēja iepriekšējās sezonas vicečempioni Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf II”), iegūstot otro vietu. Ceturtajā un piektajā pozīcijā ierindojās ekipāžas, kuras startēja ar jaunu tehniku – Uldis Briedis/Ints Palma („Renault Clio”) un Andris Berķis/Itars Siliņš („Seat Leon”), kuri gandrīz visu ralliju cīnījās ar dzinēja problēmām. Jācer, ka kāda no šīm ekipāžām spēs sastādīt konkurenci 1600+ klases valdošajam čempionam Jānim Kārkliņam, kurš Ķekavā nestartēja, jo gatavojās testa braucieniem Tomija Makinena rallija skolā Somijā ar jauniegādāto N3 grupas „Renault Clio”.

1600 klasē savu favorītu lomi pilnībā attaisnoja Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („Lada Samara”), izcīnot pārliecinoši uzvaru. Vidzemnieki bija ātrāki arī par jaudīgākās 1600+ klases pārstāvjiem. Otrajā vietā ierindojās valdošie čempioni Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”), kuri uzvarētājam piekāpās pusotru minūti. Trešo pozīciju ieguva Ģirts Preiss/Agris Erods („VAZ 2108″), kuriem izdevās apsteigt vienu no Latvijas atraktīvākajām rallija ekipāžām Ziedoni Beču/Gati Ulmani („Toyota Corolla”).

Road klasē cīņa par uzvaru risinājās starp divām ekipāžām. Pārāki izrādījās Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”), kuriem izdevās sapelnīt par 10,9 soda sekundēm mazāk nekā ekipāžai Mareks Vītols/Elvis Stankevičs („Mitsubishi Lancer”). Vietu uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena izcīnīja Andris Lūsis/Gatis Cimdiņš („Seat Cordoba”).

Deviņu komandu vērtējumā pārliecinošu uzvaru svinēja „Veģi”, kuru pārstāv piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis. Nākamajās vietās ierindojās „Auto Stils Rally team” (piloti Zigurds Kalniņš, Edgars Piļka, Andris Berķis) un „Kurzeme Dnb Nord” (piloti Zigurds Kalniņš, Edgars Piļka, Kārlis Volanskis).

Rallija „Ķekavas ziema ‘07″ laureāti balvās saņēma Ķekavas pagasta padomes sarūpētās balvas un jau tradicionāli veltes no putnu fabrikas „Ķekava”.

Jau šīs nedēļas nogalē 17. un. 18. februārī Gulbenē ar ralliju „Sarma 2007″ sāksies Latvijas čempionāts autorallijā. Savukārt minirallija čempionāta otrais posms mazā „Sarma 2007″ risināsies 4. martā, dienu pēc lielā rallija čempionāta otrā posma rallija „Sigulda 2007″.

Latvijas 2007. gada minirallija čempionāts

1. posms, rallijs „Ķekavas ziema ‘07″

Absolūtā ieskaite
Aldis Pīlēns/Miķelis Mežaks („Subaru Impreza”) 30:30,0, Viktors Lebedevs/Māris Deklaus („Mitsubishi Lancer EVO IX”) +12,0 sekundes, Matīss Mežaks/Arnis Ronis („Mitsubishi EVO VIII”) 18,8.

Sporta 2WD
Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Renault Clio”) 31:36,8, Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks („Honda Civic”) +1:22,2, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols („Renault Clio”) +1:54,9.

4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) 33:22,7, Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”) +1:16,3, Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”) +1:47,2.

4WD
Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80″) 35:35,8, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”) +23,8, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 90 Quattro”) +29,3.

1600+
Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type R”) 37:18,1, Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf II”) +14,1, Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („VW Golf 4″) +14,4.

1600
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („Lada Samara”) 36:51,9, Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”) +1:38,3, Ģirts Preiss/Agris Erods („VAZ 2108″) +2:30,2.

Road*
Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) 21,7 sodas sekundes, Mareks Vītols/Elvis Stankevičs („Mitsubishi Lancer”) 32,6, Andris Lūsis/Gatis Cimdiņš („Seat Cordoba”) 1:48,9.

Komandas
„Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 39, „Auto Stils Rally team” (piloti Zigurds Kalniņš, Edgars Piļka, Andris Berķis) 31, „Kurzeme Dnb Nord” (piloti Māris Freibergs, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis) 28.

* Road klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes braucienu principa.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *