WRC Zviedrijas posma apskats

Info:crash.net
Foto: rallye-info.com

Kas sagaidāms Zviedrijas WRC rallijā?

Salīdzinot ar pagājušā gada WRC Zviedrijas posmu, šogad būs jauns superspeciālais ātrumposms Ziemeļkarlstādē, pilsētas hipodromā. Šo ātrumposmu piloti veiks divas reizes – kā pirmo un kā pēdējo.

Ņemot vērā ceļa posmu, kas pilotiem būs jāveic uz un no Karlstādes, Zviedrijas rallijs atgūs savu agrāko reputāciju kā rallijs ar garāko kopējo distanci.

Šis Zviedrijas rallijs ir sasaistīts ar Norvēģijas ralliju, kurš tiks aizvadīts nedēļu pēc Zviedrijas WRC posma. Tas nav tikai tādēļ, ka abi šie WRC posmi atrodas tuvu viens otram, bet arī tāpēc, ka šeit darbosies tie paši organizatori, kas Zviedrijā. Apbalvošanas ceremonija notiks stadionā, taču organizatori uzreiz brīdina, ka tā nebūs grandioza.

Zīmīgi, ka Zviedrijā startēs trīs N grupas Ford Fiesta automašīnas, kuras kā degvielu izmantos etanolu. 1981. un 1982. gadā pasaules čempionātā Brazīlijā tika atļauts startēt ar šādu degvielas tipu, tikai par punktiem gan toreiz nevarēja cīnīties.

Kas īpašs ir Zviedrijas WRC rallijā?

Šo Zviedrijas ralliju var uzskatīt par īstāko ziemas ralliju, lai gan pavisam nesen tas vairāk skaitījās kā ledus rallijs. Par spīti slidenajiem ceļa segumiem, šis ir viens no ātrākajiem šī gada čempionāta rallijiem. Piemēram, 2006.gadā tikai Somijas WRC posms bijā ātrāks par Zviedrijas WRC posmu. Interesanti, ka vidējais ātrums Zviedrijas rallija uzvarētājam ir divreiz lielāks nekā Kipras rallija uzvarētājam.

Zviedrijas rallijā temperatūras stabiņš var viegli nokristies līdz -25 grādiem, kas ir daudz, daudz vairāk nekā mēdz būt citos rallijos.

Gatavojoties Zviedrijas WRC posmam, Markuss Gronholms šajās brīvdienās piedalījās Galvejas rallijā, kurš norisinājās Īrijā. Galvejas rallijā piedalījās 168 (!!) ekipāžas, no kurām 27 bija WRC automašīnas. Pēc pirmajiem 6 rallija ātrumposmiem Markuss Gronholms bija izvirzījies rallija vadībā, kur savu tuvāko sekotāju mājinieku E.Donnelliju (Subaru Impreza) apsteidza par 7,6 sekundēm. Taču 7 ātrumposmā Gronholms savam Fordam pārdūra riepu, kas viņu kopvērtējumā atmeta uz otro vietu, līderim zaudējot 12 sekundes. Starp E.Donnelliju un M.Gronholmu izvērtās ļoti aizraujoša un interesanta cīņa. Pēc 14 ātrumposma Donnellija pārsvars par M.Gronholmu vairs bija tikai 1,1 sekundie, taču priekšpēdējā ātrumposmā Donnellijs izlidoja no trases un iestiga grāvī, kas ļāva Gronholmam izvirzīties rallija vadībā. Rezultātā Gronholms svinēja pārliecinošu uzvaru, savu tuvāko sekotāju apsteidzot par veselām 2 minūtēm un 52 sekundēm. „Šis bija ļoti grūts rallijs, no kura mēs ļoti daudz ko varējām mācīties. Man patika spraigā cīna ar Donnelliju, tikai žēl, ka viņš beigās izstājās, jo viņš tiešām brauca ļoti labi” – tā teica uzvarētājs Markuss Gronholms.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *