Argentīnas rallijs gaida jaunu uzvarētāju

Šīs nedēļas nogalē pēc vairāk nekā mēneša pārtraukuma ar piekto posmu atsāksies pasaules rallija čempionāts. Nākamā pietura – Argentīna!

Skatītāju skaits mērāms miljonos

Kordobas provincē notiekošais Argentīnas rallijs ir vienas no apmeklētākajām sacensībām pasaules čempionāta kalendārā. Ja var ticēt neoficiālai informācijai, ko gan nenoliedz pat organizatori, tad kopumā šīs sacīkstes klātienē ik gadu noskatās pat vairāk nekā 1 miljons cilvēku! Varbūt vienīgi Dakaras rallijs, kas arī notiek Argentīnas teritorijā, spēj piesaistīt vēl vairāk līdzjutējus un te jau runa iet par apmeklētākajām sporta sacensībām pasaulē.

Tomēr Argentīnas rallija vēsture nav ļoti sena. Pirmo reizi tas notika 1980. gadā Tukumanā, kad par uzvarētāju kļuva Valters Rols, un kopš tā laika tikai trīs reizes tas nav bijis WRC kalendārā – 1982. gadā, kad nenotika pavisam, kā arī 1995. un 2010. gadā. Kopš 1984. gada šīs sacīkstes tiek rīkotas Kordobas provincē.

Deviņdesmito gadu otrajā pusē trīs uzvaras pēc kārtas Argentīnā guva soms Tomijs Makinens, bet absolūts pēdējo gadu dominators šeit bijis Sebastjans Lēbs. WRC sacīkstēs viņš Argenīnas rallijā bijis nepārspēts kopš 2005. gada! Tā kā šogad Lēbs rallijā vairs nestartē, loģiski, devīto uzvaru pēc kārtas neizcīnīs, tādēļ svētdien mums pavisam noteikti būs jauns uzvarētājs.

Lēba pēdējā WRC uzvara

Argentīnas rallijs jau šobrīd iegājis vēsturē kā sacīkste, kurā Lēbs 2013. gadā izcīnīja savu pēdējo no 78 uzvarām pasaules čempionātā. Pēdējo ātrumposmu “El Condor” vien klātienē noskatījās 80 000 līdzjutēju un šis cipars tikai apliecina, ar kādu entuziasmu argentīnieši uzņem motoru sporta sacīkstes. Lēbs, kurš toreiz rallija kopvērtējumā par 55 sekundēm uzveica Sebastjanu Ožjē, gan nav izslēdzis iespēju kādreiz vēl atgriezties uz starta un savu pēdējo uzvaru gūt citā sacīkstē.

Kāds apturēs “Volkswagen” komandu?

Visos četros šī gada posmos uzvaras guvusi tikai un vienīgi “Volkswagen” komanda. Zviedrijā pirmo vietu izcīnīja Jari-Mati Latvala, bet Montekarlo, Meksikas un Portugāles rallijos uzvarēja Sebastjans Ožjē, kurš šobrīd arī pārliecinošs līderis kopvērtējumā, apsteidzot savu komandas biedru par 29 punktiem. Pārējie atpaliek vēl ievērojamāk un “Citroen” braucējs Madss Ostbergs, kurš ieņem trešo vietu, zaudē Ožjē jau 43 punktus. Un tas viss pēc aizvadītiem tikai četriem posmiem. Ja pieskaitām 2013. gada statistiku, tad šobrīd “Volkswagen” komanda ir neuzvarēta jau astoņus WRC posmus pēc kārtas!

WRC klasē 11 ekipāžas

Lai gan skatītāji Argentīnas ralliju apmeklē iespaidīgiem pūļiem, Eiropai šis ir ļoti tāls posms un tālab ne visi dodas uz šīm sacīkstēm cīnīties par ieskaites punktiem. WRC klasē uz starta redzēsim 11 ekipāžas, kas nav no augstākajiem rādītājiem, tomēr visi vadošie piloti būs ierindā. “Volkswagen” startēs ar sezonas līderiem Ožjē un Latvalu, kā arī Andreasu Mikelsenu, “Citroen” pārstāvēs pamatsastāva braucēji Madss Ostbergs un Kriss Mīke, “Hyundai” vienībā Tjerī Noivilam pievienojies Danijs Sordo, bet “M-Sport Ford” cīņā vedīs Miko Hirvonenu, Elfinu Evansu un Robertu Kubicu. Startēs arī Čehijas komandas braucējs Martins Prokops ar privātu “Ford”.

Kopumā pasaules čempionāta ieskaitē startam gatavojas 39 ekipāžas, arī WRC2 klases braucēji. Argentīnā WRC2 ieskaitē cīnīsies arī igaunis Ots Tanaks, kura galvenie konkurenti cīņā par uzvaru būs sezonas līderis Jurijs Protasovs, Portugāles posma uzvarētājs Nasers Al-Atija, čempionāta vicelīderis Lorenco Bertelli un ātrais soms Jari Ketomā. Cīņa nebūs viegla!

Sacensības četru dienu garumā

Argentīnas rallijs startēs jau ceturtdien, 8. maijā, kad risināsies divas stundas garie treniņbraucieni (“shakedown”), kā arī 6 km garais pirmais superspeciālais ātrumposms. Piektdien tiks veikti četri ātrumposmi, sestdien sekos pieci, bet rallijs noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem ātrumposmiem. To kopējais garums būs 405 km bet kopā ar pārbraucieniem četru dienu laikā ekipāžas veikt 1571 km. Garākais no ātrumposmiem būs piektdien divreiz veicamais “Ascochinga – Agua de Oro”, kas sastādīs 51,8 kilometrus.

WRC pilotu kopvērtējums:

1. Sebastjans Ožjē (Francija), 91
2. Jari-Mati Latvala (Somija), 62
3. Madss Ostbergs (Norvēģija), 48
4. Andreass Mikelsens (Norvēģija), 36
5. Miko Hirvonens (Somija), 36
6. Tjerī Noivils (Beļģija), 21
7. Elfins Evanss (Lielbritānija), 20
8. Braiens Bufjē (Francija), 18
9. Martins Prokops (Čehija), 18
10. Kriss Mīke (Lielbritānija),  17
11. Henings Solbergs (Norvēģija), 16
12. Ots Tanaks (Igaunija), 10
13. Benito Gera (Meksika), 8
14. Kriss Atkinsons (Austrālija), 6
15. Pontuss Tidemands (Zviedrija), 4
16. Juho Hanninens (Somija), 4
17. Jaroslavs Meličareks (Slovākija), 4
18. Kreigs Brīns (Īrija), 2
18. Mateo Gamba (Itālija), 2
18. Naser Al-Atija (Katara), 2
21. Jurijs Protasovs (Ukraina), 2
22. Jari Ketomā (Somija), 1

WRC komandu kopvērtējums:

1. Volkswagen Motorsport, 144
2. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, 75
3. M-Sport Ltd, 60
4. Hyundai Motorsport, 45
5. Volkswagen Motorsport II, 40
6. Jipocar Czech National Team, 20
7. RK M-Sport World Rally Team, 4

Foto: Andrey Fomchenkov (ewrc.cz)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *