Vasaraudzis: Pierakstot nakts ātrumposmu trasi, jāpievērš uzmanība katram sīkumam

Info: Linda Brūdere
Foto: Zigismunds Zālmanis

„Pierakstot nakts ātrumposmu trasi, ekipāžām jāpievērš uzmanība katram sīkumam, un, braucot tumsā, ierobežotas redzamības apstākļos, izšķiroša nozīme ir precīzai stenogrammai,” stāsta četrkārtējais rallija „Kurzeme” uzvarētājs Ivars Vasaraudzis.

„Ja, pierakstot trasi dienas laikā, ekipāža nedaudz noslinko un visus sīkumus var nepierakstīt, tumsā katrs paugurs nāk ar jautājuma zīmi, nākas atlaist gāzi un zaudēt vērtīgās sekundes,” stāsta I. Vasaraudzis. Kā skaidro vairākkārtējais Latvijas čempions, tumsā nav iespējams redzēt tik tālu uz priekšu kā gaismā, arī ēnas krīt citādāk. „Ja ir iespējams trasi pārbaudīt arī tumsā, tad ir mazliet vieglāk,” norāda I. Vasaraudzis.

Nakts ātrumposmi rallija „Kurzeme” pirmās dienas vakarā jau kļuvuši par tradīciju. Ņemot vērā būtiskās atšķirības starp braukšanu dienā un naktī, ar tumsā veicamajiem ātrumposmiem sportistiem vienu reizi būs iespēja iepazīties arī naktī. Savukārt sacensību laikā pirms tiem paredzēta arī 15 minūšu ilga servisa zona, kurā automašīnām tiks uzliktas nakts lampas.

Četrkārtējais rallija „Kurzeme” uzvarētājs un vairākkārtējais Latvijas čempions Ivars Vasaraudzis ir pārliecināts, ka „Kurzemē” uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāps Igaunijas čempionāta līderis Georgs Gross, kura rīcībā ir spēcīgā „Ford Focus WRC” automašīna. Vasaraudzis uzskata, ka G. Grosa ceļā uz uzvaru varētu stāties vien kādas negaidītas tehniskas problēmas. Savukārt cīņa par 2.vietu rallijā gaidāma ļoti interesanta, un par galvenajiem pretendentiem uz to uzskatāms Ots Tanaks, Aleksejs Lukjaņuks un Jānis Vorobjovs. Iespējama arī jaunā un talantīgā Martina Kangura iesaistīšanās šajā cīņā, ja viņam būs izdevies aprast ar jauno automašīnu.

Savukārt septiņkārtējais Vācijas čempions Matiass Kāle, kurš rallijā startēs ar „Škoda Octavia WRC” automašīnu par ļoti labu rezultātu varētu uzskatīt iekļūšanu pirmajā desmitniekā. „Viņam neapšaubāmi ir liela rallija pieredze, tomēr pēdējos gadus viņš pavadījis Rietumeiropas rallijos, kur galvenokārt tiek braukts pa asfaltu,”  uz vācieša grūtībām cīnīties par augstu norāda I. Vasaraudzis. „Mēs tomēr esam ļoti spēcīgi uz grants ceļiem.”

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *