Rallijs Talsi – smags pārbaudījums tehnikai un sportistiem

Info: LAF preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

LMT Latvijas rallija čempionāta 3. posmā rallijā Talsi 2007 no 55 startējušām ekipāžām, finišu sasniedza tikai 27. Pirmais sezonas grants rallijs, smagā trase un akmeņi ir tie faktori, kas pievīla virkni sportistu. Arī augstā konkurence liek sportistiem mēģināt no saviem auto „izspiest” maksimumu.

Svētdien sportisti veica lielāko sacensību distanci 115 km speciālajos ātrumposmos. Vairāki favorīti uz uzvarām savās klasēs un rallijā piedzīvoja sāpīgas izstāšanās. Piektajā ātrumposmā Ģibuļi, salūztot automašīnas Renault Clio piekarei, iespējamo vietu uz goda pjedestāla N3 klasē pazaudēja 16 gadīgais kuldīdznieks Jānis Kārkliņš. Septītajā ātrumposmā Strazde iespējamo vietu uz goda pjedestāla N4 klasē pazaudēja liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kura tikko uzbūvētajai Mistubishi Lancer Evo IX atteicās darboties ātrumkārba – izstāšanās brīdī Būčiņš atradās augstajā 2. vietā N4 klasē. Devītajā ātrumposmā LMT iespējamo uzvaru N3 klasē zaudēja rīdzinieks Artis Štrauss, kura automobilis atteicās darboties motora elektrodefekta dēļ. Viens no pretendetiem uz uzvaru rallijā Ivars Caune ar stūrmani Vladimiru Barinovu, kuri šoreiz brauca ar īrētu Toyota Corolla WRC, dalību Talsu rallijā noslēdza 8. ātrumposmā ar dzinēja defektu. Solītā abu rallija augstākās klases WRC automobiļu stūrētāju cīņa izpalika, lai gan jāatzīst, ka „pirmie kucēni jāslīcina”- ja Ivaram Vasaraudzim šī bija trešā sacensība ar WRC auto, tad Ivaram Caunem pirmā.

Ivars Vasaraudzis sestdien aizņemto pirmo vietu absolūtajā kopvērtējumā bez īpašas konkurences spēja saglabāt arī svētdien. Rallija finišā otrās vietas ieguvēju – somu sportistu Jari Ketomaa/Miika Teiskonen (Mitsubishi Lancer Evo IX) – apsteidza par 1 minūti un 38 sekundēm. „Ivaru Cauni uzskatīju par vērā ņemamu konkurentu, tomēr viņa izstāšanās 8. atrumposmā rallija noslēgumā man vairs nelika tik ļoti saspringt par iespējamo cīņu par līderpozīcijas saglabāšanu. Tomēr nebūšanās iekūlāmies arī mēs – leģendārajā Strazdes ātrumposmā mana Mitsubishi Lancer WRC automobiļa riteņi bija tik ļoti piedzīti ar smiltīm un oļiem, ka tie sāka ķīlēt, un mēs bijām spiesti piebremzēt. Šajā ātrumposmā bijām tikai ceturtie. Tas bija vienīgais no rallija 10 ātrumposmiem, kurā kādam zaudējām,” pēc finiša sacīja čempionāta līderis Ivars Vasaraudzis.

Prestižajā LMT Latvijas rallija čempionāta klasē N4 tika gaidīta aizraujoša Latvijas sportistu cīņa ar Somijas 2006. gada čempionu Jarri Ketomaa (Mitsubishi Lancer Evo IX), tomēr somu ekipāža izcīnīja pārliecinošu uzvaru, par nepilnu minūtu apsteidzot 2. vietas ieguvējus Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkali (Mitsubishi Lancer Evo IX) un par minūti 3. vietas ieguvējus Aivi Egli/Normundu Aizkalnu (Mitsubishi Lancer Evo IX). Vēl pirms pēdējā ātrumposma Andis Neikšāns apsteidza Aivi Egli tikai par 0,57 sekundēm, tomēr sacensību noslēgumā abas ekipāžas šķīra 3 sekundes. Pēc finišas Somijas čempions Jari Ketomaa sacīja: „Jau pirms starta šajā rallijā nopratu, ka visi Latvijas rallisti salīdzinās manu sniegumu ar savējo, lai apzinātos savu braukšanas līmeni pasaules mērogā. Jāatzīmē, ka latviešu rallistu vidū ir tādas ekipāžas, kuru uzrādītie laiki ātrumposmos manī izraisa patiesu cieņu. Konkrēti ātrumposmos savas klases ietvaros es uzvarēju tikai piecos no desmit. Turklāt kardināli tehniskie defekti manu Mitsubishi Lancer Evolution 9 nepiemeklēja. Pirmajos ātrumposmos svētdienas rītā vienkārši nobijos no pārāk vājām bremzēm, taču šo defektu novērsām. Tomēr, pateicoties stabilam sniegumam, par klases līderi izvirzījos jau ceturtajā ātrumposmā. Šo pozīciju izdevās saglabāt līdz finišam.”

N3 klasē, kurā arī tiek izcīnīts LMT Latvijas rallija čempionu tituls, iepriekš paredzētā intriga par divu Renault Clio – Arta Štrausa un Jāņa Kārkliņa ekipāžu dueli pārtrūka jau sacensību 5. ātrumposmā, kad Jāņa Kārkliņa pilotētajam Clio salūza piekare, bet pēc čempionāta līdera Arta Štrausa ekipāžas izstāšanās, līdera dzelteno krekliņu pārņēma vienīgā palikusī Honda ar 2006. gada čempionu Danu Lešču pie stūres, tādējādi nodrošinot šai ekipāžai pirmo uzvaru 2007. gada sezonā.

Pēc uzvaras Dans Leščs sacīja: „Ja atklāti, pirmo vietu savā klasē uzskatu par dāvanu. Visu laiku braucu Arta Štrausa un Jāņa Kārkliņa ēnā. Viņu uzlikto braukšanas ātrumu nespēju izturēt, pārāk riskanti būtu iejaukties šajā duelī, jo tehnika viņiem ir labāka, arī noskaņojums kaujinieciskāks un attieksme pret rallista karjeru nopietnāka. Priecājos par to, ka Talsu rallijā iegūtie punkti man pavēruši lielākas iespējas cīnīties par čempiona titulu arī šogad.” 2. un 3.vietu N3 klasē izcīnīja Arvis Vecvagars/Ainars Kalniņš un Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols.

Nākamais LMT Latvijas rallija čempionāta posms – rallijs Cēsis 2007 notiks Cēsu rajonā 16./17. Jūnijā.

LMT Latvijas rallija čempionāta un kausa izcīņas Top 3 kopvērtējums pēc 3 posmiem:

N4 klasē:
1.Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds – 21 punkts
2. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkalis – 20 punkti
3. Aivis Egle/Normunds Aizkalns – 17 punkti

N3 klasē:
1. Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs- 22 punkti
2. Dans Leščs/Jānis Vīksna – 21 punkts
3. Arvis Vecvagars/Ainars Kalniņš – 17 punkti

A+ klase:
1. Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis – 30 punkti
2. Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovlads – 20 punkti
3. Ivars Caune/Vladimirs Barinovs – 16 punkti

AL 200 klasē:
1. Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks – 16 punkti
2. Aivo Tamms/Normunds Kokins – 12 punkti
3. Egils Īle/Māris Īle – 11 punkti
4. Aivars Kivkucāns/Veno Sietiņš – 11 punkti
5. Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis – 11 punkti

Komandu ieskaitē:
1. Skandi Auto rallija komanda – 54 punkti
2. Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda – 36 punkti
3. Liepājas rallija komanda 1 – 25 punkti

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *