Lietuvas rallija čempionāts briest pārmaiņām

Foto: Artūras Žukas, 300 Lakes Rally

Lietuvas rallijā šobrīd iestājies pārmaiņu laiks – no Rallija komisijas vadītāja amata atkāpies Maris Simsons, kā rezultātā gaidāmas izmaiņas gan 2017. gada sezonas kalendārā, gan jaunajos tehniskajos noteikumos.

Jau kādu laiku daļa šīs valsts rallija braucēju nav apmierināti ar Lietuvas Automobiļu federācijas (LASF) Rallija komisijas uzsākto attīstības virzienu un vadības stilu, kritizējot gan tehniskos noteikumus, ko plānots īstenot tuvāko sezonu laikā, gan jauno sacīkšu kalendāru.

Nākamgad Lietuvas rallija čempionātā nebija plānots aizvadīt nevienu posmu Latvijā, kas tas bijis iepriekš – tā vietā tika sākts raudzīties otrā virzienā un cerēts uzsākt tuvāku “draudzību” ar Poliju. Bija iecerēts, ka viens no Polijas čempionāta posmiem nākamgad notiks Viļņā, bet Lietuvas čempionātā vienas no sacensībām tiks rīkotas Gdaņskā. Tāpat bija iecerētas citas pārmaiņas, kas daudzos izsauca sašutumu.

Ar prasību atsaukt šīs izmaiņas pie LASF vērsās ne viens vien no vadošajiem pilotiem, ieskaitot Vitautu Švedu, Martinu Samsonu, Vaidotu Žalu, Giedru Notku, Ramūnu Čapkausku un 2016. gada Lietuvas čempionu Jāni Vorobjovu. Aptuveni seši, septiņi vadošie braucēji pat solījās boikotēt Lietuvas čempionātu, ja pārmaiņas netiks apturētas.

Lai rastu risinājumu, neapmierinātie sportisti pagājušajā nedēļā sanāksmē Kauņā tikušies ar LASF prezidentu Romu Austinsku, Rallija komisijas vadītāju Mari Simsonu un citiem federācijas pārstāvjiem. Tikšanās gan neizvērtās konstruktīva un neradās sajūta, ka varētu tikt atrast kopīgs risinājums, tai beidzoties jau pēc pusstundas. Prasību Simsonam atkāpties no amata parakstīja 27 no aptuveni 250 rallija sacīkstēs Lietuvā startējošajiem sportistiem, un drīz pēc tam Simsons pameta Rallija komisijas vadītāja posteni.

Vēlāk nu jau bijušais Rallija komisijas vadītājs sniedza savu skaidrojumu par iepriekš izvēlēto attīstības stratēģiju, sakot, ka šādi notiek mēģinājums līdzināties Igaunijai un Latvijai, kur ralliju līmenis ir augstāks. Kā zināms, šīm abām valstīm ir savi pārstāvji arī pasaules rallija čempionāta un Eiropas rallija čempionāta vadošajās klasēs, tāpat Igaunijā un Latvijā rīkotas Eiropas čempionāta sacensības, kamēr Lietuva var lepoties vien ar vienu neveiksmīgu mēģinājumu ielauzties WRC kalendārā.

“Lai gan esam regulāri kritizēti par starptautisko sacīkšu klašu popularizēšanu, tikai ar to palīdzību iespējams izaugt tādiem labi zināmiem pilotiem kā igaunis Ots Tanaks un latvietis Ralfs Sirmacis,” skaidro Maris Simsons. “Tieši tāpēc mēs ceram, ka šis sporta veids arī pie mums turpinās attīstīties tieši šajā virzienā. Tieši tādu ceļu ir izvēlējušās arī mūsu kaimiņvalstis. Lai gan mums neizdevās īstenot iecerēto, esmu pārliecināts, ka ledu esam sakustinājuši.”

Lai gan šobrīd vēl nav pilnīgas skaidrības par to, kas nākotnē sagaida Lietuvas rallija čempionātu, diezgan droši zināms, ka gaidāmas lielas pārmaiņas.

LASF oficiālais skaidrojums par situāciju Lietuvas rallijā (angļu val.) >>