Liepājnieki dodas uz tālāko Latvijas ralliju

Info: www.liepaja.lv/rallijs

426 kilometri būs jāmēro Liepājas Rallija Komandas astoņām ekipāžām, lai no vēju pilsētas nokļūtu līdz Latvijas čempionāta rallijā pirmā posma rallija „Sarma” startam Gulbenē. Pēc 2006. gadā iegūtās trešās vietas komandu ieskaitē un Dana Lešča/ Jāņa Vīksnas čempiona titula N3 grupā, Liepājas komanda ir apņēmības pilna cīnīties par vadošajām pozīcijām 2007. gada rallija sezonā.

Dans Leščs/ Jānis Vīksna sezonu sāks nu jau kā divkārtējie Latvijas čempioni, taču tas nozīmē tikai to, ka iegūtais tituls būs jāaizstāv. Konkurence N3 grupā, tāpat kā pērngad, būs ļoti sīva, un uz augstāko titulu sezonas noslēgumā var pretendēt vairākas ekipāžas. Ekipāža startēs ar kaujās rūdīto Honda Civic Type-R, kurš vēl pirms aizvadītās sezonas pēdējā posma piedzīvoja būtiskas pārbūves.

Viktors Lebedevs pēdējo reizi Sarmas rallijā startēja 2004. gadā – iepriekšējos gadus dažādu iemeslu dēļ ziemas ralliji tika izlaisti. Jaunā sezona ir nākusi ar jaunumiem. Vēl pirms jaunā gada būtiski uzlabojumi veikti Viktora sporta automašīnai – devītās paaudzes Mitsubishi Evo – kas ļaus tehniskā ziņā kā līdzīgam cīnīties ar konkurentiem. Stūrmaņa krēslā Lebedevam blakus sēdīsies viņa ilggadējais stūrmanis, viņš arī pērnās sezonas labākais stūrmanis 4×4 čempionātā Māris Deklaus.

Mārtiņš Būčiņš kopā ar savu stūrmani Renāru Franci pirmos čempionāta posmus aizvadīs ar jau pērnajā sezonā redzēto sestās paaudzes Mitsubishi Evo, kas ārpus oficiālajiem dokumentiem tiek mīļi saukta par Lūciju. Ņemot vērā tehnikas progresu N4 grupā, arī Būčiņš uz vasaras rallijiem gatavojas mainīt tehniku pret jaunāko devītās paaudzes Mitsubishi Lancer Evo. Jaunā auto būvniecības norisei visi komandas līdzjutēji jau drīz varēs sekot līdzi komandas mājas lapā www.liepaja.lv/rallijs.

Ulda Seska un Gunāra Franča duets nemainīgi palicis uzticīgs Subaru Impreza markai un startēs A-plus ieskaitē. Nenoliedzami, šajā klasē gaidāmie WRC automašīnu starti cīņu padarīs grūtāku, tāpēc Sesks par uzdevumu uzskata iekļūt klases sešiniekā un cīnīties par pirmo trijnieku: „konkurence būs nopietna – pieminēt var kaut vai Cauni, Kisielu, Neikšānu,” tā Sesks. Atšķirībā no epizodiskiem startiem iepriekšējās sezonās, Seska/Franča ekipāža šogad plāno būt visos Latvijas kausa izcīņas posmos, bet miniralliju „Kalnmuiža” vasarā Sesks plāno braukt kopā ar savu meitu Aneti.

Guntars Krieviņš duetā ar Aināru Šteinbergu uzrādīja atzīstamu sniegumu iepriekšējās sezonas ziemas posmos, atnesot komandai vērtīgos punktus. Tikai sezonas pēdējais rallijs lika nolikt malā domu par vietu čempionāta trijniekā A-plus grupā. Arī šogad Krieviņam kalpos spēcīgais pēc A plus grupas noteikumiem sagatavotais Mitsubishi Lancer Evo VI.

Normunds Verbelis/ Igors Bartaščenoks pērnajā sezonā finišēja tikai vienā rallijā, taču uzreiz izcīnīja pirmo vietu AR2000 klasē. Viennozīmīgi tieši baltās Honda Civic izturība noteiks ekipāžas panākumus šajā sezonā, jo 2005. gada vicečempioni ir parādījuši, ka spēj sastādīt nopietnu konkurenci gan savā klasē, gan starp vientilta piedziņas automašīnām.

Mārtiņš Meldrājs ar Gundaru Vītolu aktīvās gaitas lielajā rallijā sāka tieši pirms gada, taču jau savā debijas sezonā katrā sacensībā spēja iegūt punktus čempionāta ieskaitē un ceturto vietu sezonas izskaņā. Kaut arī ekipāžas pilots Mārtiņš Meldrājs saka, ka „brauksim kā braucām”, tieši šai ekipāžai piemītošā stabilitāte var izstumt no augstām vietām daudzus favorītus. Ekipāžu varēsim redzēt trasē ar N3 grupas Renault Clio.

Viena no retajām nedaudzajām kārtas autosportistēm Latvijā Gita Laugale pēc veiksmīgi aizvadītas sacīkstes ar apvidus automobiļiem (1. vieta amatieru ieskaitē Mūsas trasē notikušajā „Vadoņa kausā”), izies uz starta arī lielajā rallijā. Taču pagaidām vēl nav izlemts, kurš sēdēs stūrmaņa krēslā – vienīgais, ko var pateikt, ir, ka tā būs kāda autosportā pieredzējusi meitene.

Pirmie treniņi – Ķekavas minirallijā un 4×4 sacensībās
Lai laikus sagatavotos čempionāta posmam, trīs liepājnieku ekipāžas startēja svētdien notikušajā minirallija posmā Ķekavā. Otro vietu absolūtajā vērtējumā izcīnīja Viktors Lebedevs/ Māris Deklaus, aiz sevis atstājot gan Matīsu Mežaku, kuram stūrmaņa krēslā atgriezies pēc gada pārtraukuma bija Arnis Ronis, un brāļu Šimkusu ekipāžu, kuri Ķekavā sacensību režīmā pirmo reizi startēja ar pilnpiedziņas automašīnu.

Starp vientilta piedziņas automašīnām otro vietu ieguva Normunds Verbelis/ Igors Bartaščenoks (Honda Civic), palaižot sev priekšā tikai Arta Štrausa/ Raimonda Tihonova ekipāžu. Trešie starp vientilta piedziņas automašīnām – Mārtiņš Meldrājs/ Gundars Vītols (Renault Clio).

Tikmēr vēl nedēļu iepriekš Bauskā notikušajā rallija-karuseļa čempionāta 1. posmā N1 grupā uzvaru izcīnīja Guntars Laugalis/ Māris Deklaus, bet amatieru grupā pogas visiem izgrieza liepājnieku meiteņu ekipāža Gita Laugale/ Santa Daukste.

Rallijs „Sarma” – tālākais rallijs Latvijā
Liepājas Rallija Komandas līdzjutējiem uz ralliju „Sarma” jāmēro vistālākais ceļš – attālums no Liepājas līdz Gulbenei ir 426 kilometri. Pašām sacensībām starts tiks dots sestdienā, 17. februārī pulksten 13:00, un sportistiem divas reizes būs jāveic trīs ātrumposmi. Tieši tāds pats scenārijs atkārtosies arī otrajā sacensību dienā – 18. februārī, kad trīs ātrumposmi tiks veikti pa divām reizēm. Tā kā ātrumposmi ir daudz (kopskaitā 12) un īsi (garākais – 11,87 km), tad lielākās izredzes uzvarēt būs tiem, kas jau no pirmā trases kilometra spēs sakoncentrēties un uzrādīt vislabāko sniegumu.

Dalībnieku sarakstu uzzināt un rezultātiem līdzi sekot būs iespējams rallija oficiālajā interneta lapā www.autorally.lv.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *