Kāda situācija Latvijas rallija čempionātā pirms pēdējā posma?

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Latvijas rallija čempionāta noslēdzošā posma Rallijs Latvija finišā uzzināsim ne vien ekipāžas, kas spējušas visātrāk veikt rudenīgā rallija izveidotos pārbaudījumus, bet arī noskaidrosim Latvijas rallija čempionāta 2016. gada sezonas čempiontitulu ieguvējus. Par lielāko intrigu parūpējies nule 16. dzimšanas dienu nosvinējušais soms Kalle Rovanpera, kurš tieši Latvijā var izcīnīt savā karjerā pirmo čempiontitulu!

Atbilstoši Latvijas rallija čempionāta nolikumam kārtējās sezonas pēdējā posmā iespējams iegūt paaugstinātu punktu skaitu. Šāda punktu sistēma ļauj parūpēties, lai čempiontitula izcīnīšana pirms pēdējā posma būtu visnotaļ sarežģīti izpildāms uzdevums, un visu čempionu noskaidrošana notiktu vien pēdējā etapa, pēdējā ātrumposma laikā!

Vieta Rallijs Latvija citi posmi
1. 25 15
2. 20 12
3. 16 10
4. 13 8
5. 10 6
6. 8 5
7. 6 4
8. 4 3
9. 3 2
10. 2 1

Tāpat Rallijs Latvija norisē ir paredzēts arī tā sauktais Power stage – ātrumposms, kurā iespējams izcīnīt papildpunktus. Šoreiz par šādu ātrumposmu izvēlēts 22,81 kilometrus garais SS12 DMACK.lv un arī tajā varēs izcīnīt paaugstinātu punktu skaitu.

Vieta Rallijs Latvija citi posmi
1. 3 2
2. 1,5 1

Tādējādi, Rallijs Latvija laikā katrai ekipāžai maksimāli iespējams iegūt vēl 28 punktus, lai uzlabotu savu pozīciju čempionāta kopvērtējumā.

LRČ1: Vai talantīgais soms Kalle Rovanpera Latvijā izcīnīs savu pirmo čempiontitulu?

Jaudīgākajā pilnpiedziņas klasē par pārsteigumiem bagātu sezonu līdz šim parūpējies 16 gadīgais soms Kalle Rovanpera. Tā kā jaunais autosportists sava vecuma dēļ Somijā startēt vēl nevar, autosportista licenci viņam izsniegusi Latvijas Automobiļu federācija, un talantīgais rallija braucējs savas pirmās uzvaras izcīnījis, startējot tieši Latvijas rallija čempionāta posmos – rallijos Sarma un Talsi, kā arī “apmaiņas” sacensībās Lietuvā un Igaunijā.

Lai gan Rovanpera iekrājis 20 punktu pārsvaru, viņa tuvākais sekotājs – vairākkārtējais Latvijas rallija čempions Jānis Vorobjovs – ne reizi vien pierādījis, ka spēj paveikt pat neiedomājamākos brīnumus, demonstrējot pašas augstākas raudzes autovadīšanas spējas un vēršot notikumus sev par labu.

Vieta Pilots Stūrmanis Automašīna Startēs Punkti*
1. Kalle Rovanperä Risto Pietiläinen Škoda Fabia R5 98 (5)
2. Jānis Vorobjovs Artūrs Žeibe

Andris Mālnieks

Mitsubishi Mirage 78 (0)
3. Raimonds Kisiels Arnis Ronis Škoda Fabia R5 51 (-)
4. Edijs Bergmanis Edgars Grīns
Māris Kulšs
Mitsubishi Evo IX 46 (5)
5. Ralfs Sirmacis Artūrs Šimins Škoda Fabia R5 (Minirallijs) 32 (-)
6. Guntis Lielkājis Ivars Grošus

Vilnis Miķelsons

Mitsubishi Evo IX 25 (0)

* Iekavās norādīts šobrīd mazākais punktu skaits, kas tiktu dzēsts atbilstoši N-1 punktu skaitīšanas sistēmai, kas nosaka – kopvērtējumā tiek summēti katras ekipāžas septiņi no astoņiem labākajiem rezultātiem.

LRČ2: Vai Mārtiņš Svilis spēs noturēt iekrāto pārsvaru?

Mārtiņa Sviļa vadītā ekipāža šogad izcīnījusi uzvaru trijos rallijos, tikmēr, Sviļa tuvākais sekotājs Aleksandrs Gorelovs šosezon izcīnījis divas uzvaras. Abas līdervienības šobrīd šķir 12 punkti, savukārt, trešajā vietā esošais Aleksandrs Mihailovs atpaliek vēl par 9 punktiem, savukārt. Pa vienai uzvarai LRČ2 ieskaites klasē šosezon izcīnījuši piloti Māris Neikšāns un Igors Bulantsevs. Tā kā Rallijs Latvija laikā iespējams iegūt 28 punktus, paredzams, ka autosportisti vēl tikai teiks savu pēdējo vārdu, pirms noskaidrot galējo vietu sadalījumu LRČ2 ieskaites klases sezonas kopvērtējumā!

Vieta Pilots Stūrmanis Automašīna Startēs Punkti*
1. Mārtiņš Svilis Ivo Pūķis Mitsubishi Evo X 84 (0)
2. Alexander Gorelov Igor Skuridin Mitsubishi Evo X 72 (-)
3. Alexander Mikhaylov Normunds Kokins Mitsubishi Evo X 63 (-)
4. Māris Neikšāns Anrijs Jesse Mitsubishi Evo IX 29 (-)
5. Ainārs Igaveņš Gatis Cimdiņš
Uldis Znotiņš
Mitsubishi Evo IX (Historic) 22 (-)
6. Igor Bulantsev Marina Danilova Mitsubishi Evo X 15 (-)

LRČ3: Vai Mārtiņš Sesks kāps uz goda pjedestāla visos sezonas posmos un sasniegs 100 punktu robežu?

Vienīgais zināmais 2016. gada sezonas Latvijas rallija čempions šobrīd noskaidrots priekšpiedziņas klasē LRČ3, kur titulu nodrošinājusi LMT Autosporta Akadēmija ekipāža, liepājnieks Mārtiņš Sesks ar Talsu novadu pārstāvošo stūrmani Reini Vilsonu. Lai gan ekipāžas mērķis noteikti jau sasniegts, autosportisti startēs arī Rallijs Latvija, lai gūtu tik nepieciešamo pieredzi un nākamajā sezonā spētu uzrādīt arvien labākus rezultātus!

Bez Seska / Vilsona dalību rallijā apstiprinājušas vēl trīs no piecām ātrākajām ekipāžām, kas visas rūpēsies par kārtīgu konkurenci, lai čempionekipāžai sezonas pēdējais goda pjedestāls būtu izcīnīts grūtā cīņā, nevis vieglā “izbraucienā” pa Latvijas rudenīgajiem ceļiem!

Vieta Pilots Stūrmanis Automašīna Startēs Punkti*
1. Mārtiņš Sesks Reinis Vilsons Peugeot 208 R2 94 (10)
2. Miko-Ove Niinemäe Martin Valter Peugeot 208 R2 59 (-)
3. Jonas Pipiras Mindaugas Čepulis

Vytis Pauliukonis

Ričardas Baubinas

Škoda Fabia R2 48 (-)
4. Daņila Belokoņs Toms Freibergs

Georgy Troshkin

Ford Fiesta R2T 47 (0)
5. Denis Rostilov Aleksei Ignatov Peugeot 208 R2 40 (-)
6. Joonas Tokee Jani Salo Peugeot 208 R2 33 (-)

LRČ Komandu vērtējums

Lai gan priekšlaicīgi ir noskaidrota arī Latvijas rallija čempioni Komandu vērtējumā, galējais vietu sadalījums atlikušajās vietās tiks noskaidrots vien noslēdzošajā Latvijas čempionāta posmā. Rallija finišā katra komanda savai kopsummai teorētiski var pievienot 56 punktus, tādējādi pat piektajā vietā esošā Prospeed – Uralasbest var pakāpties līdz otrajai vietai!

Vieta Komanda Punkti
1. Vorobjovs Racing 119
2. Sports Racing Technologies 53
3. ASRT Rally Team 43
4. Neiksans Rally Sport 29
5. Prospeed – Uralasbest 16

“Esmu gandarīts, ka līdz pat 2016. gada rallija sezonas noslēgumam, un Rallijs Latvija startam čempiontitula ieguvējs ir zināms tikai vienā no trim ieskaites klasēm! Tas vēlreiz apliecina, ka dalībnieku prasmju līmenis ir izlīdzinājies, un rallija apmeklētāji varēs novērtēt ātrumu, azartu un neatlaidību cīņā par pašiem augstākajiem mērķiem – jo skaidrs ir viens, atlikt vairs nav ko – sezonas noslēgums ir vien 102 km attālumā!

Turklāt, ar patīkamu satraukumu sagaidu jaunā somu talanta Rovanperas sniegumu rudenīgajos Latvijas ātrumposmos. Ja vēl gada sākumā Kalle startēja ar Škoda Fabia S2000 auto, tad sezonas laikā jau to ir nomainījis uz moderno R5 versiju un, par spīti savam vecumam, kā līdzīgs ar līdzīgu, spēj cīnīties pat ar Eiropas meistariem! Tieši Rallijs Latvija finišā jaunais rallija talants var sagādāt sev pirmo čempiontitulu un veikt ļoti nozīmīgu ierakstu savā autosportista CV!”Rallijs Latvija rīkotājs Jānis Krastiņš.

Rallijs Latvija notiks 22. un 23. oktobrī, un arī šogad Jūrmalā, Tukumā, Biķernieku trasē un Sporta kompleksā 333 izveidotajos ātrumposmos vienuviet pulcinās ne vien mūsdienu rallija automašīnas, bet arī vēsturiskos automobiļus. Dalībniekiem, kuri startēs ar modernāko sporta tehniku, šoreiz būs iespēja izcīnīt punktus trīs dažādās sacensībās – Latvijas rallija čempionātā, FIA Eiropas rallija kausā, kā arī Baltijas rallija kausā. Savukārt, autosportistiem, kuri vēl tikai uzsāk savu rallija karjeru, un pilnu sacensību distanci plāno veikt tuvākajā nākotnē, savas prasmes šoreiz būs iespējams pārbaudīt trīs savam sagatavotības līmenim atbilstošās sacensībās – rallijsprintā, rallija supersprintā un minirallijā! Par īpašu intereses devu un zīmīgu jaunumu šogad parūpēsies Historic Rally Latvija – regularitātes sacensību dalībniekiem šoreiz pievienosies arī sporta režīmā startējošās ekipāžas.

Rallijs Latvija ieejas kartes iepriekšpārdošanā iespējams iegādāties Hydroscand tirdzniecības vietās Rīgā un Tukumā!

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts,
RA Events