Nikolajs Grjazins: “Tā bija traka nedēļas nogale”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Aizvadītajā nedēļas nogalē Igaunijā noslēdzās leģendārais Sāremā rallijs, kas šogad svinēja 50 gadu jubileju. Kopumā dalību sacensībām bija pieteikuši teju 180 braucēji, tajā skaitā ar “Škoda Fabia R5” automašīnām zem latviešu komandas “Sports Racing Technologies” (SRT) karoga startēja rīdzinieks Nikolajs Grjazins ar stūrmani Jaroslavu Fjodorovu, kā arī igauņi Rauls Jētss un Andruss Toms. Abām ekipāžām izdevās uzrādīt lielisku rezultātu, ieņemot otro un trešo vietu un piekāpjoties vien pasaules rallija čempionāta (WRC) braucējam Otam Tanakam, kurš startēja ar WRC līmeņa tehniku.

Grjazins sešos no kopā aizvadītajiem vienpadsmit ātrumposmiem bija otrais ātrākais aiz Tanaka, kā rezultātā arī rallija finišs tika sasniegts stabilā otrajā vietā. Kā zināms, Nikolajs visās sacensībās startē zem Latvijas karoga, jo viņam izsniegta Latvijas Automobiļu federācijas (LAD) braucēja licence. Taču, neskatoties uz formalitātēm, šobrīd sportists sevi uzskat par īstu rīdzinieku, jo lielāko daļu sava laika pavada tieši Rīgā.

“Tā bija traka nedēļas nogale,” stāsta Grjazins. “Visu laiku lija lietus, ceļi ļoti dubļaini un slideni. Šis rallijs bija ļoti vērtīgs manā izaugsmē, jo iemācījos daudz jauna un guvu pieredzi apstākļos, kādos līdz šim nebija nācies startēt. Ja atceramies Liepājas ralliju, tad arī tur laikapstākļi nelutināja un lija lietus, taču Sāremā ceļi ir daudz viltīgāki, tāpēc iemācīties strādāt ar šādām ceļu konfigurācijām šādos apstākļos bija ļoti vērtīgi. Vislielākais gandarījums bija kāpt uz goda pjedestāla uzreiz aiz pasaules rallija čempionāta braucēja Ota Tanaka. Kopumā smags rallijs, un esmu patiešām priecīgs sasniegt finišu.”

SRT komandas vadītājs Ģirts Krūzmanis: “Nikolajs pēdējos divos rallijos, Liepājā un Sāremā, ir parādījis ļoti stabilu sniegumu. Man, kā komandas vadītājam, ir prieks vērot šī braucēja izaugsmi. Ja es salīdzinu to, kāds Nikolajs bija pirmajos rallijos un kādu rezultātu viņš ir spējīgs parādīt tagad, tad secinājums ir viens – progress ir milzīgs.

Kopumā esmu ļoti apmierināts ar komandas sniegumu. Ņemot vērā, ka, no kopumā pieteiktajām gandrīz 180 ekipāžām, 85 dalībnieki piedzīvoja izstāšanos, šis rallijs bija vēl viens pierādījums tam, ka mūsu komandas tehnika tiek sagatavota visaugstākajā līmenī un ir spējīga sasniegt finišu pat vissarežģītākajos apstākļos. Vēlos teikt lielu paldies komandas mehāniķiem, kuri, tāpat kā Liepājas rallijā, arī šeit pierādīja, ka ir savas jomas profesionāļi un ļoti īsā laikā spēj pilnībā salabot un atjaunot auto pat pēc rupjām pilotu kļūdām.”

Informāciju sagatavoja:
Diāna Nagle