Debijai tiek gatavota “Citroen C3 R5” rallija mašīna

Foto: rallyreportwrc.com

Jau šomēnes notiekošajā Francijas asfalta rallija čempionāta finālposmā “Rallye du Var” pirmo reizi trasē būs redzams jaunais sacīkšu auto “Citroen C3 R5”, ko nākotnē noteikti varēsim vērot gan pasaules, gan Eiropas rallija čempionātos.

Šogad par Francijas čempionu rallijā kļuva Žoans Bonato, kuram “Citroen” rūpnīca pirmajam ļaus sēstdies pie “C3 R5” modeļa stūres sacīkstēs. Tiesa gan, gaidāmajā “Rallye du Var” ar spēkratu būs iespējams startēt vien kā “nullītei”, jo tehnika vēl nav izgājusi Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) noteikto homologācijas procesu.

Tiklīdz “Citroen C3 R5” iegūs homologāciju, ar to drīkstēs startēt arī Eiropas un pasaules rallija čempionātu posmos.

Mašīnas aktīva testēšana sākās tikai šī gada septembrī. “Citroen” piloti Žoans Bonato, Kreigs Brīns un Stefans Lefevrs ar to veikuši vairāk nekā 4000 kilometrus, līdz ar to šobrīd tā savā attīstībā ir tikusi visai tālu. Plānots, ka pasaules čempionāta klasē WRC2, kā arī Eiropas rallija čempionātā (ERC) mašīna būs ieraugāma jau nākamgad.

Francijas čempionāta devītais, noslēdzošais posms “Rallye du Var” notiks no 23. līdz 26. novembrim. Kā “nullīte” sacensībās brauks arī Stefans Sarazāns, kurš sēdīsies pie kompānijā “Oreca” nesen tapušā 260 zirgspēkus jaudīgā “Toyota Etios R4” pilnpiedziņa rallija auto stūres. R4 klases auto nākotnē bieži varētu parādīties rallija trasēs kā alternatīva krietni dārgākajiem R5 klases spēkratiem.

Citroen C3 R5:

Toyota Etios R4:

Izmantotie resursi:
www.drivetribe.com
www.fiaerc.com