Staško un Ramats un pjedestāla Igaunijas autokrosā

Foto: Taivo Treumuth

Latvijas autokrosa braucēji ar cienījamiem rezultātiem aizvadījuši Baltijas kausa un Igaunijas čempionāta sacensības Misso trasē. Pjedestāla pozīcijas Ingum Staško un Aināram Ramatam.

Buggy 1600 klasē septiņu dalībnieku konkurencē Justs Grencis finišēja ceturtais, par spīti ātrumkārbas problēmām. Dienas garumā mocījies ar defektu, Grencis finālu uzsāka lēnām, bet brauciena turpinājumā, braucot ar vienu pārnesumu, guva ceturto pozīciju.

D12 klasē piecu dalībnieku konkurencē fināla startā saķērās Bruno Leimaņa un Alvila Igovena auto, abiem paliekot aiz goda pjedestāla. Trešais Latvijas braucējs Ingus Staško guva trešo vietu, piekāpjoties Andre Motusam un Veiko Hirsnikam.

B6000 klase Baltijas kausa līderis Jānis Kozlovskis uzrādīja labāko laiku laika kontrolē un uzvarēja pirmajā braucienā. Taču sacīkste beidzās otrā brauciena pēdējā aplī, kad, atrodoties līderpozīcijā, piedzīvots kardāna lūzums, kas salauza ātrumkārbu un citas daļas. Šoreiz nosacīti labāk veicās otram potenciālajam Latvijas līderim Aināram Ramatam. Pirmajā braucienā Ainārs finišēja aiz Kozlovska, taču tika konstatēts kārtējais motora galvas blīves defekts. Komanda paspēja līdz finālam novērst problēmu, un Ramats stājās uz starta no sestās vietas. Drīz pēc starta Ainārs nonāca otrajā vietā, šo pozīciju noturot arī līdz finišam. Uzvaru guva viens no Baltijas līderiem Mihkels Talvs, bet trešais aiz Ramata – Marts Henings.

Baltijas kausa kopvērtējums smagajiem auto vēl nav publicēts, bet tajā atlicis vēl tikai viens posms augusta beigās Smiltenē. Tikmēr Igaunijas čempionātā pēc diviem no pieciem posmiem D12 klasē trešajā vietā atrodas Ingus Staško, saglabājot izredzes uz augstāku pozīciju. Alvils Igovens ceturtais, Bruno Leimanis ar briesmīgu sezonas sākumu sestais. Klasē divos posmos startējuši tikai seši dalībnieki.

B6000 klasē otrā posma neveiksme no līderpozīcijas uz piekto vietu aizbīdījusi Jāni Kozlovski, bet uz sesto vietu pakāpies Ainārs Ramats. Igors Sima un Aigars Lizums, kuri šajā posmā nostartēja, astotajā un devītajā vietā. Jāņem vērā, ka Pilskalnu posms, kas sākotnēji tika paredzēts ne tikai kā Baltijas kausa, bet arī Igaunijas čempionāta posms, tomēr palika bez igauņu punktiem. D12 klase neieradās vispār, bet B6000 cīņas tika aizvadītas tikai Baltijas režīmā.

Kas pozitīvi, ka Buggy 1600 klase prata sapulcēt cienījamu dalībnieku skaitu un Lietuvas braucēju dalību Igaunijas trasē, kas ir gadiem ilgi nebijis notikums. Tomēr kopumā Baltijas autokrosa ideja šogad atkal ievērojami sašķobījusies – gan smago auto, gan Open 4500 un Buggy 1600 kontekstā.

Jāpiebilst, ka Igaunijas puse mainījusi sava čempionāta pēdējā posma norisi. Tā kā sākotnēji 10. oktobrī paredzētā Tapas posma laikā norisināsies Sāremā rallijs, autokrosa čempionāta rīkotāji pēdējo posmu pārcēluši uz 17. oktobri.

Fotogalerija >>

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv