Karlīnes Štālas testi Kemorā

Info: Dāvis Šteinerts
Foto: Koiranen Bros Motorsport

Karlīne turpina aizpildīt sava Beļģijas „F-Renault 1,6″ čempionāta brīvlaiku ar dažādiem testu braucieniem. Tikko viņa atgriezusies no divu dienu „F-Renault 2,0″ mašīnu testiem Kemoras trasē Somijā, „Koiranen Bros Motorsport” komandas sastāvā.

„Koiranen Bros” ir liela pieredze „F-Renault” un F3 seriālos, komandas sastāvā startē arī Kimi Raikonena brālis Rami, kurš Somijas F3 čempionātā pašlaik ieņem otro vietu.

Kopā ar Karlīni, šajos testos piedalījās arī Jonas Kostiainens, kurš šobrīd ieņem 15. vietu NEC ( Northen European Cup) „F-Renault 2,0″ čempionātā. Jonasa pirmais jautājums satiekoties bija – kā veicas Aleksam un Kristapam, ar kuriem kopā viņš startējis Itālijas un Eiropas kartinga čempionātos. (Domāti Aleksejs Kočujevskis un Kristaps Mēters. Skumji, ka viens savu veiksmīgi uzsākto autobraucēja karjera jau beidzis, bet otrs šogad sacīkstēs vēl nav startējis.)

Kemoras trasi Karlīne pazina, jo pirms diviem gadiem tajā bija startējusi ar „Legend” mašīnu un testos rādīja labus rezultātus. Izveidojās labs kontakts ar ineženieri un mehāniķi, un tika atrasts mašīnas optimālais regulējums šai trasei. Testu pirmo dienu Karlīne beidza būdama sekundi lēnāka par Jonasu, tomēr somu braucējam pēc katrām divām sesijām tika liktas jaunas riepas, bet Karlīne izmantoja Jonasa nobrauktās riepas.

Nākamo dienu Karlīne uzsāka vēl labāk – izanalizējot iepriekšējās dienas telemetrijas datus, tika labotas kļūdas līkumu trajektorijās. Un Karlīne vairāk par sekundi uzlaboja iepriekšējās dienas rezultātu. Progresēja arī Jonas un dienas beigās Karlīne, braucot ar vecājām riepām, atpalika no Jonasa par trim sekundes desmitdaļām.

Neiztika arī bez piedzīvojumiem – pēcpusdienā, trases slaidajā līkumā aiz taisnes, kur ātrums stipri vien pārsniedz 200 km stundā, lūza aizmugurējās piekares šarnīrs, kā rezultātā trīs apgriezieni pa 360 grādiem un ceļojums pa zāli, kas beidzās tikai ar formulas kosmētiskiem defektiem.

„Tas bija sarežģīts līkums, kas prasīja milzīgu precizitāti un koncentrēšanos, lai to varētu izņemt ar pilnu gāzi sestajā ātrumā – stipri virs 200 km stundā. Ieejot līkumā, likās, ka nolūzis pakaļējais ritenis, jo mašīna strauji rāvās sānis. Izdarīju to, ko man mācīja „Astromega” komandā, nospiedu bremzes un nelaidu vaļā, kamēr nevadāmā mašīna apstājās. Centos to noturēt pēc iespējas ilgāk uz trases, lai slāpētu ātrumu, jo atsitoties pret barjeru varētu stipri sabojāt mašīnu un arī pati gūt traumas.”

Nākošie testi Karlīnei paredzēti Francijā Cicuit de Croix ar „Team Astromega” sastāvā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *