Plānotas lielas izmaiņas Eiropas autokrosā un rallijkrosā

21/11/2017 |

Foto: fia.com

FIA Off Road komisija nākamajos gados krasi mainīs savu vadošo seriālu klašu sadalījumu. Eiropas autokrosa čempionāts zaudēs vienīgo salonautomobiļu klasi Touring Autocross (TAX), bet rallijkrosam tiks likvidēta aizmugures piedziņas TouringCar klase, kuras vietā 2020. gadā trasē plānots izvest elektromobiļus.

Lēmums par rallijkrosa TouringCar klases Eiropas čempionāta likvidēšanu šķiet loģisks – klase jau sen šķita bezjēdzīga no sava tehniskā viedokļa (aizmugures piedziņa līdz diviem litriem daudziem šķiet “ne šis, ne tas”). Bezjēdzības sajūtu pastiprināja arī dalībnieku sastāvs – tas ir mazs un pamatā liek cīnīties vienas valsts braucējiem, ar dažiem izņēmumiem. Šogad, piemēram, no visiem 20 startējušajiem dalībniekiem 12 bija norvēģi, kuri arī veidoja nelielo visos posmos startējušo braucēju kodolu.

Plāns ir pēdējo Eiropas čempionātu šai klasei aizvadīt 2019. gadā. Jau 2020. gadā trasē plānots vest pirmos rallijkrosa elektromobiļus. Sākotnēji bijusi doma šo klasi startēt ne ātrāk par 2022. vai 2023. gadu, taču progress tēmā ir tik straujš, ka nav jāliek pirmajām gatavajām komandām tik ilgi gaidīt.

Daudzi par elektromobiļu sportu smīkņā, tomēr agri vai vēlu tā būs ne tikai sporta, bet arī ikdienas realitāte. Starp citu, Formula E, kura jau aizvadījusi vairākas sezonas, mārketinga un ražotāju piesaisīšanas aktivitātēs apbrīnojami labi turas pretī pat F-1.

Par autokrosa Touring Autocross klases likvidāciju gan dalītas sajūtas. Skaidrs, ka pēdējos gados klase pamatīgi stagnēja un dalībnieku sastāvs un tehniskā kvalitāte nešķita pievilcīga, sevišķi, salīdzinot ar strauji izaugušo radinieku rallijkrosu. Taču doma, ka Eiropas autokrosa čempionāts paliks bez salonauto klases, daudziem šķiet sliktā ziņa.

Pastāv viedoklis – arī Latvijā – ka autokross ir domāts bagijiem, bet salonautomašīnām ir rallijkross. Formāli pat taisnība. Taču pašlaik ne pārāk viegli sagremojas ziņa, ka, piemēram, Mūsā pēc dažiem gadiem Eiropas posmā startēs tikai bagiji. Salonmašīnas – ja to ir daudz – rada īpašu garšu jebkurai sacīkstei.

Kuluāros gadiem ilgi tika runāts, ka salonmašīnu klases attīstību veicinātu kāds pakāpiens līdz TAX. Pieņemot, ka Super 1600 formāts autokrosam varbūt tiešām būtu par švaku, kārtīgs divu litru cīniņš būtu gan skatāms, gan masveidīgs, gan palīdzētu audzināt nākamos TAX braucējus. Taču šobrīd, šķiet, šāds sapnis jāaizmirst. Par to, kas nāks TAX vietā, šķiet, precīzu ziņu vēl nav, bet viena no versijām ir kroskartu tipa klases piepulcēšanās Eiropas bagijiem, kā arī vēl mazākas kubatūras nekā JuniorBuggy mašīnu iesaistīšanās.

Izmantotais resurss:
www.autocross.lv

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool