Minišosejas piektā posma uzvaras likteni izšķir 0.15 sekundes

Foto: minisoseja.lv

Pagājušajā nedēļā Biķernieku trasē norisinājās piektais un priekšpēdējais šīs sezonas Minišosejas posms, kurā otro uzvaru pēc kārtas svinēja OPEN klases pilots Jānis Hāns ar Subaru Impreza. Nopietnu konkurenci gan viņam uzrādīja Elvis Turāns (BMW M3), trīs apļu summā zaudējot vien 0,15 sekundes.

Par tradīciju kļuvušais lietus pirms posma treniņā dalībniekus piemeklēja arī šoreiz, otrdienas vakarā braucienus aizvadot slapjos apstākļos. Uz ceturtdienas vakara sacensībām laika apstākļi atkal bija lieliski, ļaujot uz starta iznākušajiem 44 pilotiem aizvadīt cīņas sausā trasē. Siltais un sutīgais laiks gan bija īpašs pārbaudījums automašīnām, jo tika piedzīvoti vairāki tehniski defekti, pēc kuriem bija nepieciešami trases sakopšanas darbi.

1600 klasē pēdējos posmos neapstrīdams līderis bijis Mārcis Pakalns, tomēr šoreiz pirmā brauciena trešajā aplī viņa Honda CRX atteica sajūgs. Tā kā rezultātam nepieciešami trīs apļi, tad Pakalns operatīvi aizņēmās citu Honda CRX no Daiņa Dzērves. Lai arī uzvarai nepieciešamo apļa laiku Pakalnam izdevās uzstādīt, braucienu neizdevās pabeigt paša spēkiem, jo Hondu piemeklēja dzinēja defekts. Otrā vieta Artis Bērziņam (Ford Puma), bet trešajā vietā ierindojās vēl viens ar Ford Puma braucošs pilots – Edgars Dzenis.

2000 ieskaitē goda pjedestāls bija kā kopija 4. posmam, jo pirmo trijnieku veidoja Kristaps Narubins (Honda Civic), Renārs Zapackis (Honda Integra) un Nauris Aizsils (VW Golf). Šis rezultāts ļauj Narubinam pēdējā posmā doties kā pārliecinošam kopvērtējuma līderim, kamēr Aizils otrais, bet Zapackis pakāpies uz trešo pozīciju.

3000 klasē savu šī gada uzvaras gājienu turpināja Andris Čats, pārliecinošā manierē izcīnot pirmo vietu ceturto reizi pēc kārtas. Otrajā vietā Reinis Vilkaitis, bet trešā vieta un attiecīgi pirmais pjedestāls Minišosejā Robertam Brenčam. Ja kopvērtējumā galvgalī esošais Čats pārējiem vairs nav ķerams, tad uz otro un trešo vietu pretendē pāris punktu ietvaros esošie Vilkaitis, Brenčs un Vilnis Vuļs. Jāatzīmē, ka visi iepriekš minētie Minišosejā startē ar 3. sērijas BMW.

OPEN ieskaitē pirms sacensībām bija sagaidāma divcīņa starp Jāni Hānu un ar Mitsubishi Lancer Evo startējošo Juri Jevhutu, tomēr par pārsteigumu parūpējās Elvis Turāns. Viņš savam 3. sērijas Compact virsbūves BMW uzstādījis ap 350 Zs attīstošu 3,2 litru dzinēju no BMW M3, tādējādi kļūstot par nopietnu konkurentu OPEN klases līderiem. Uzvaru izcīnīja Hāns, tomēr Turāns viņam zaudēja vien 0,15 sekundes, kamēr Jevhuta šoreiz trešais.

OPEN klases kopvērtējumā šobrīd ar vienu punkta pārsvaru pār Jevhutu līderos izvirzījies Hāns, kas nozīmē, ka noslēdzošajā posmā sagaidāma aizraujoša un intrigas pilna cīņa par sezonas uzvaru Minišosejas ātrākajā klasē. Jāatzīmē gan, ka Jurim Jevhutam šosezon ir iespēja uzvarēt divās ieskaitēs, jo viņš pirms sezonas noslēguma ir pārliecinošs Yokohama Challenge līderis. Otrajā vietā starp Yokohama braucējiem ir Andris Čats, bet trešais – Kristaps Narubins.

Pēc Turāna aiziešanas PRO2000 klasē parādījās brīva vakance uz uzvaru, kuru veiksmīgi ieņēma Reinis Trūps (MG ZR). Autošosejā startējošais Trūps pārliecinoši apbrauca Edvīnu Vansoviču (VW Golf), kamēr trešā vieta šoreiz Voldemāram Kalvem. Dāmu ieskaitē pirmo trijnieku veidoja Zane Lielkāja (Mitsubishi Lancer Evo), Elīza Vectirāne (MG ZR) un Anastasija Kozlovska (BMW 5. sērija).

Minišosejas sezonas noslēgums norisināsies jau šī mēneša beigās – oficiālais treniņš notiks otrdienā, 29. augustā, savukārt 6. posma sacensības ceturtdienā, 31. augustā. Abu pasākumu sākums ir 18:00 un tajos piedalīties var ikviens interesents gan ar ielas, gan ar sporta auto.

Informāciju sagatavoja:
Eduards Kalve