Nitišs: “Šādas emocijas jau bija nedaudz piemirsušās”

Foto: reinisnitiss.com

Aizvadītajās brīvdienās Francijā, Lohīkas trasē tika aizvadīts pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionātu posms, kur uz starta stājās arī trīs Latvijas pārstāvji. Pasaules čempionātā “SuperCar” klasē Reinis Nitišs pirmo reizi šogad iekļuva finālā, izcīnot piekto vietu, bet Jānis Baumanis šoreiz palika aiz pusfināla, jo viņu piemeklēja dažādas ķibeles, kamēr Eiropas čempionātā “Super 1600” klasē Artis Baumanis aizkļuva līdz pusfinālam, kur finišēja ceturtais. Piedāvājam sportistu komentārus par aizvadītajām sacensībām.

Reinis Nitišs: “Mums izdevās atrast optimālus regulējumus mainīgajiem laika apstākļiem un ar stabilu sniegumu spēju izcīnīt vietu pusfinālā. Rallijkrosa dinamiskā vide un “lielās likmes” pusfinālā izrādījās liktenīgas vairākiem sportistiem, taču, izvairoties no problēmsituācijām, nodrošināju vietu finālā. Šīs ir emocijas, kuras bija nedaudz piemirsušās. Paldies visai komandai par darbu, par sadarbību un pašatdevi. Šis ir lielisks rezultāts, kas dos jaunu enerģijas lādiņu nākamajām sacensībām. Tagad jāgatavojas Barselonas posmam, kurā startēšu ar savu agrāko auto “Olsbergs MSE” komandas sastāvā.”

Jānis Baumanis: “Sākoties brīvajiem treniņbraucieniem, sajūtas bija vienkārši lieliskas. Auto regulējumi bija perfekti un arī pats jutos fantastiski, jo trasē spēju labot tās vietas, kas sestdien īsti nesanāca. Biju ļoti optimistiski noskaņots pirms trešā brauciena, tomēr pirms starta no sajūga noslīdēja kāja, nedaudz izkustējos un ar to pietika, lai tiktu fiksēts falšstarts. Tas savukārt nozīmē, ka viena džokera apļa vietā man bija jāveic divi un rezultātā tikai 13. vieta. Domāju, ka bez liekā džokera būtu finišējis kādā sestajā, astotajā vietā, bet to mēs neuzzināsim. Izejot uz starta ceturtajā kvalifikācijā, mašīna vienkārši noslāpa un iedarbināt to vairs nebija iespējams. Sacensības līdz ar to bija beigušās. Jau sestdien mehāniķiem teicu, ka ar akumulatoru kaut kas nav, ka ne tikai starteris negriež, bet pat displejs salonā neieslēdzas. Akumulators sestdien vakarā tika nomainīts pret pilnīgi jaunu, pielādētu un no rīta viss bija ļoti labi. Bet dienas gaitā atkal kaut kas atgadījās mašīnas elektronikā un enerģija no baterijas pazuda tukšumā. Skumji, ka tādas lietas dēļ ir jābeidz sacensības un nav iespējas pacīnīties par iekļūšanu pusfinālā.”

PČ kopvērtējums

Vieta Valsts Auto Pilots Punkti
1. car PETTER SOLBERG (CITRÖEN DS3) 181
2. car MATTIAS EKSTRÖM (AUDI S1) 176
3. car JOHAN KRISTOFFERSSON (VOLKSWAGEN POLO) 158
4. car ANDREAS BAKKERUD (FORD FOCUS RS) 157
5. car SÉBASTIEN LOEB (PEUGEOT 208) 141
6. car TIMMY HANSEN (PEUGEOT 208) 117
7. car TOOMAS HEIKKINEN (AUDI S1) 101
8. car ROBIN LARSSON (AUDI A1) 71
9. car TIMUR TIMERZYANOV (FORD FIESTA) 67
10. car DAVY JEANNEY (PEUGEOT 208) 60
12. car JĀNIS BAUMANIS (FORD FIESTA) 59
15. car REINIS NITIŠS (SEAT IBIZA) 35

Artis Baumanis: “Diena sākās smagi. Visu nakti bija lijis, trase bija slapja un apstākļi tajos bija pilnīgi citi, ja salīdzina ar sestdienu. Tas, ko vakar bijām izrunājuši, vairs nekam nederēja, jo faktiski bija jāsāk jaunas sacensības. Trase bija tik slidena, it kā brauktu pa ledu. Treniņbraucienos pieļāvu daudz kļūdu, bet izdevās saprast, kādas ir saķeres robežas un uz trešo kvalifikāciju braukšana aizgāja – uzrādīju otro labāko rezultātu un ceturtajā kvalifikācijā man pretī stājās visi ātrākie braucēji. Šajā reizē vienīgie izvēlējāmies braukt ar slapja laika riepām un šī stratēģija atmaksājās, jo startā jābrauc pa slapju trajektoriju. Pirmajā pagriezienā iekārtojos aiz igauņa Janno Ligura, taču šajā brīdī uzsprāga viņa mašīnas sajūga disks, es ieskrēju viņā, aizmugurē braucošie konkurenti manī, bet tāpat pēc šīs bakstīšanās aizbraucu kā pirmais. Tam vēl sekoja spēcīgi sitieni no konkurentiem, tā kā bija jautri.”

EČ “Super 1600” kopvērtējums

Vieta Valsts Pilots  Punkti
1. KRISZTIÁN SZABÓ (ŠKODA FABIA) 91
2. ULRIK LINNEMANN (PEUGEOT 208) 84
3. ARTIS BAUMANIS (RENAULT TWINGO) 57
4. TIMUR SHIGABUTDINOV (RENAULT TWINGO) 52
5. JANNO LIGUR (ŠKODA FABIA) 49
6. ONDREJ SMETANA (FORD FIESTA) 44
7. JOSEF ŠUSTA (ŠKODA FABIA) 42
8. ERNESTAS STAPONKUS (VOLKSWAGEN POLO) 39
9. KASPARAS NAVICKAS (ŠKODA FABIA) 36
10. ESPEN ISAKSĆTRE (CITRÖEN SAXO) 35