Līdz lielajam Bauskas autokrosam – trīs nedēļas

Info: Eiropas autokrosa čempionāta posma Bauskā preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis
Foto: www.musa.lv , Zigismunds Zālmanis

Arvien tuvāk ir tradicionāli lielākais autosporta notikums Latvijā – Eiropas autokrosa čempionāta posms Bauskā, „Mūsas” trasē. Sacensības, kuras Latvijā risinājušās katru gadu pēc valsts neatkarības atjaunošanas, šogad pulcēs vismaz pus simtu sportistu no dažādām Eiropas valstīm.

Šogad sacensības notiks ierastajās trīs klasēs – Divīzija 1, Divīzija 3 un Divīzija 3A. Visās kategorijās uz starta izies arī Latvijas sportisti. Lai gan Latvija allaž spēcīga bijusi vieglo salonautomašīnu klasē Divīzija 1, šosezon diez vai sacīkstes favorītiem pieskaitāmi mūsu valsts sportisti Aldis Zēbergs un Jānis Bogdanovičs. Abi pieredzējušie braucēji šogad galveno uzsvaru liks uz Ziemeļeiropas (NEZ) rallijkrosa čempionātu un sacīkstes Bauskā būs viņu „viesizrādes” autokrosā.

Divīzija 3 klasē atkal uz starta stāsies nenogurdināmais vecmeistars Aleksejs Jalūņins, kura pieredze Bauskas sacīkstēs ir tikpat liela kā Aldim Zēbergam – šķiet, bez šiem sportistiem Eiropas čempionāta posms „Mūsas” trasē nešķistu visai pilnvērtīgs. Arī Aleksejam par augstiem panākumiem nenākas sapņot – milzīgajā konkurencē labs sasniegums ir iekļūt finālā, ko Aleksejam arī novēlam. Jāņem vērā, ka pēdējos gados Jalūņins Eiropas autokrosa čempionāta posmos startē ļoti reti, kas nevar neatstāt sekas.

Lielākās cerības Latvijas fani noteikti liks uz Divīzija 3A klases braucienu. „Mazajos bagijos” (dzinēja darba tilpums līdz 1600 kub.cm) startēs seši (!) Latvijas sportisti, no kuriem vismaz viens – Jānis Boks – pieskaitāms pat pie uzvaras pretendentiem. Arī pārējo Latvijas vadošo sportistu – Gunta Kļaviņa, Anatolija Abrāmova un Arūna Matulēna – rīcībā ir konkurēt spējīga tehnika un visi šie braucēji var sagādāt kādu patīkamu sensāciju. Oskara Justamenta un Armanda Hohfelda tehnika nav Eiropas labāko bagiju līmenī, taču sportistu gribasspēks varētu aizvest abus latviešus līdz A finālam.

Nacionālajā klasē, kur startē sportisti ar vienas ass piedziņas automobiļiem (dzinēja darba tilpums līdz diviem litriem), piloti sacentīsies par „Rīgas Brīvostas kausu”. Šī būs principiāla cīņa, kāda notiek tikai reizi gadā: kuri labāki – priekšpiedziņas vai aizmugures piedziņas braucēji? Eiropas autokrosa čempionāta posma ģenerālsponsori ir Latvijas Mobilais Telefons un SEB Unilīzings, bet galvenie sponsori – Neste, Aldaris, Mazda, Alexela, Ipalco Rīga un Mažeiķu Nafta.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *