Juris Smilga: “Biju tuvu, lai uzkrāmētu mašīnu uz treilera”

Foto: Autokross Latvia

Līdzjutējus un Latvijas autokrosa sabiedrību aizkustina fakts, ka Latvijas čempionāta pirmajā posmā Brenguļos uzvarējušais Juris Smilga šo panākumu gaidīja 18 gadus, kopš debijas čempionātā 2001. gadā. Juris atzīst, ka šī varēja arī nerealizēties.

Juris Smilga perfekti atrada savu iespēju fināla pirmā pagrieziena izejas iekšmalā, kad tā atbrīvojās, Raimondam Mūrniekam sagriežot pirmo metru līderi Juri Zembergu. Smilga nonāca vadībā, bet galvenais favorīts Ritvars Kārkliņš pēc pirmā pagrieziena haosa drīz bija otrais. Bija skaidrs, ka čempions izmantos katru izdevību, līdz ar to Jurim šie būs smagākie septiņi apļi viņa karjerā. Taču Smilga savu darbu paveica perfekti, neuzķeroties ne uz Kārkliņa provokācijām par trajektoriju krustošanu, ne klauvējieniem pagriezienos.

Taču dienas sākums ne tuvu nevēstīja šo panākumu: “Diena sākās pavisam slikti, ar tehnikas problēmām, kuras pat uz brīdi lika domāt, ka sacensības ir galā. Biju tuvu, lai uzkrāmētu mašīnu uz treilera. Taču nolēmu turpināt un mēģināt tikt līdz galam!”

Rīta laika kontrolē, cīnoties ar stūres mehānisma problēmām, Smilga uzrādīja septīto rezultātu. Pirmajā kvalifikācijas braucienā Juris finišēja devītais, bet otrajā – septītais. Šāda statistika ne tuvu nesolīja cīņu pat par pjedestālu, kur nu vēl uzvaru. Taču haotiskajā un avārijām piesātinātajā trešajā priekšbraucienā Smilga jau atrada ceļu līdz līderiem – trešā vieta. Tam sekoja fināls – izcila reakcija uz situāciju un lieliska aizstāvēšanās pret divkārtējā čempiona Kārkliņa uzbrukumiem.

Jāatzīmē, ka Smilgam sezonas sākums izvērties ļoti pārliecinošs. Smiltenē Krosa komisijas kausa posmā viņš finišēja trešais, būdams labākais no priekšpiedziņas auto – neformāla, bet arī uzvara. Šī ir arī pirmā reize, kad viņš ir Latvijas autokrosa čempionāta kopvērtējuma līderis.

Juris debitēja čempionātā 2001. gadā – pirms 18 gadiem. Šajā laikā Smilgas karjera piedzīvojusi dažādus līkločus. Jau sākotnēji demonstrējot labu un stabilu braukšanas ātrumu, pirmajās sezonās rezultātus postīja tehnikas defekti, ar kuriem izzuda labi rezultāti gan kopvērtējumā, gan čempionātā. Vēlāk Jura starti čempionātā kļuva neregulāri – netika veikti visi posmi, līdz ar to par kopvērtējuma panākumiem nevarēja būt runas. 2015. gada sezonas nogalē Smilga izbrauca trasē ar tikko uzbūvēto Ford Fiesta, kas arī nesusi lielākos panākumus Latvijas čempionātā: 2017. gadā Smilga 2000 Super klasē guva ceturto vietu čempionātā, bet svētdien Brenguļos sasniegta ilgi gaidītā uzvara.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv