Brenguļu folkreisā pirmo uzvaru izcīna Andrejs Špels

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

LAF Folkreisa Vasaras kausa otrajā posmā Brenguļu autotrasē pirmo uzvaru folkreisā guva Andrejs Špels, aiz sevis atstājot Renāru Ēķi un Jāni Saulīti. LAF Krosa komisijas kausa astotajā posmā labākais bija Jānis Veģeris, kurš pārspēja Juri Zembergu un Andi Kļavu.

Folkreisa sacīkste sākās nervozi, ar vairākām avārijām un incidentiem. Dienas gaitā cīņa nonāca līdz finālam, kurā no starta vadībā aizbrauca pirmā posma Mūsā uzvarētājs Māris Zālītis. Viņš veidoja pārsvaru un šķita ceļā pēc otrās uzvaras. Tomēr degvielas sistēmas defekta dēļ Māris kļuva lēns, palaižot garām visus konkurentus. Vadībā nonāca lielisku sacīksti aizvadījušais Andrejs Špels, kurš bija ceļā uz uzvaru. Lai gan bīstams šķita Viesturs Plētiens, kurš no pēdējām pozīcijām bija apdzinis lielāko daļu konkurentu, Špela pozīcija kļuva droša līdz ar Plētiena izstāšanos dzesēšanas problēmu dēļ.

Otrajā vietā nonāca Renārs Ēķis, kuram šī bija debijas sacīkste pie jaunā SEAT Ibiza stūres, ko viņš no Kalvja Buģa iegādājās pirmajā posmā Mūsā. Trešais, pēdējā aplī apdzenot Andreju Lajevski, finišā bija Jānis Saulīte, kuram šis ir pirmais pjedestāls folkreisa karjerā.

Interesanti, ka Špela mašīna tūlīt pēc finiša izdvesa dūmus un Andrejs apstājās, netiekot līdz slēgtajam parkam. Lai arī radās aizdomas, ka tas ir ne pārāk veiksmīgs triks mašīnas pircēju atbiedēšanai, izrādījās, ka Opel Kadett automašīnai izrauts pamatīgs caurums motora blokā. Un mašīnas pircēju netrūka – vairāki pieteikumi uz uzvarētāja auto kļūst par ikdienu. Šoreiz Špelam ar draugu palīdzību izdevās mašīnu nosargāt. Līdzīgi klājās arī Ēķim ar viņa auto – komanda izlozē veiksmīgi nosargāja mašīnu no pircējiem. Ja par pirkšanu – Jānis Āboliņš atpirka savu bijušo auto no Andra Batara. Ja par Āboliņu – viņš sacīksti 56 dalībnieku konkurencē noslēdza augstajā 13. vietā, par spīti pamatīgai kūleņošanai vienā no kvalifikācijas braucieniem.

Vietas aiz pjedestāla saņēma Lajevskis, Buģis un debitants Ritvars Vēveris, kurš pierādīja, ka nav nepieciešami apļu rekordi, bet drīzāk stabilitāte, lai sasniegtu finālu.

Finālā startēja desmit dalībnieki, jo divi bija izstājušies vēl pirms šī brauciena. Klasikas finālā, kas notika pirms lielā fināla, smagu cīņu par uzvaru aizvadīja Lajevskis, Kaspars Zuģickis un Ivars Kerns. Visi trīs izšķirošajos brauciena metros brauca praktiski blakus, līdz sānu sadursmē viens otru betona apmalē ieveda Kerns un Zuģickis. Avārija bija smaga, līdz ar to abas mašīnas nekādi nevarēja tikt uz lielo finālu. Klasiku braucēji, starp citu, aizvadīja lielisku cīņu, spējot ar trim mašīnām nodrošināt lielā fināla vietas.

Klasikā otro vietu pēc līderu avārijām guva Kārlis Kupčs, bet trešais – Dainis Krūmiņš, kurš startēja ar labi bruņotu VAZ automašīnu.

Junioru kausā uzvaru guva Dāvis Emīls Ūdris, kurš startēja finālā, taču bija spiests izstāties nelielas tehniskas neveiksmes dēļ. Aiz viņa Miks Gabrāns, kurš arī dienas gaitā piedzīvoja kūleņošanu. Trešais – Adrians Pūga.

Ja par zvaigznēm, kas Brenguļu folkreisa sacīksti padarīja īpašu – visaugstāk tika Arnis Odiņš. Krosa čempions un Eiropas rallijkrosa dalībnieks sacīkstes sākumā piedzīvoja tehnikas problēmas, taču vēlāk prata uzrādīt augstvērtīgus rezultātus, kas ļāva iekļūt pusfinālā. Tajā, turējies braucēju rindas vidusdaļā, Arnis saņēma pamatīgu sitienu no Māra Plūmes. Odiņam tas nozīmēja izstāšanos, Mārim – izslēgšanu no brauciena. Odiņam sacīkste formāli noslēgusies 26. vietā.

Eiropas autokrosa vicečempions Justs Grencis aizvadīja stabilus braucienus, cenšoties pierast pie salonautomašīnas. Pēdējā braucienā piedzīvots tehnikas defekts gan neļāva tikt pusfinālā – Justs sacīksti noslēdza 34. vietā. 39. vietu guva Latvijas krosa čempions un Eiropas rallijkrosa čempionāta braucējs Juris Spīķis. Viņa sacīkste sākās lieliski, taču drīz viņam cīņa bija jāpamet tehnisku problēmu dēļ. Juris dalīja mašīnu ar pārinieku Juri Mesteru, kura diena izvērtās īpaši sarežģīta – divos braucienos piedzīvoti kūleņi.

Kopumā sacīkste braucējiem bija ļoti sarežģīta, jo izaicinājums bija arī sarežģītā trase. Tiesa, uzskatāmi bija vērojams, ka daļai braucēju trases sarežģītākās vietas izdevās apbraukt meistarīgāk nekā citiem.

Turpinot kūleņu tēmu – dramatiskāko avāriju piedzīvoja Jānis Batars. Pēc sadursmes ar Edgaru Traščenko Jāņa Mazda MX3 veica trīs kūleņus lejā pa finiša taisnes kalnu. Bataram ar to sacīkste bija galā, bet Edgars no brauciena tika izslēgts. Tikmēr ļoti daudzsološi sākās Raivja Riekstiņa sacīkste ar ZAZ automašīnu, aprīkotu ar SEAT 16v motoru. Taču lielisko sākumu aprāva kūlenis otrajā kvalifikācijā.

Komandu vērtējumā uzvara Crazy Racing vienībai, kuras sastāvā spēkojās Špels, Buģis un Krūmiņš. Otro vietu guva Autocross.lv Folkreisa komanda (Ēķis, Plētiens, J.Āboliņš), bet trešo – SK Rodenpois (Lajevskis, Kristaps Jaunslavietis, Jānis Olle).

Folkreiss apliecināja savu neprognozējamību, sezonas turpinājuma rezultāti šobrīd nav paredzami.

LAF Krosa komisijas kausa notikumi bija krietni vienkāršāki. Lai arī neiztrūka ne cīņas, ne tehnisku problēmu, finālā uz starta stājās visi pieci pieteiktie dalībnieki. Pirmā trijnieka pozīcijas – Veģeris, Zembergs, Kļava – tika sadalītas pārliecinoši. Finālā atraktīvāko cīņu aizvadīja Aivars Kreijers un Jānis Olle. Aivara auto bija ātrumkārbas problēmas, bet Jāņa mašīna bija tā pati, ar kuru viņš startēja folkreisā (krosa Kadett). Ar snieguma deficītiem labāk galā tika Kreijers, gūstot ceturto vietu.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv