Baumanis: “Tiku pie 600zs jaudīgas aizmugures piedziņas mašīnas”

Foto: Baumanis Motorsport Photography

Sestdien ar pirmajiem brīvajiem treniņbraucieniem un divām kvalifikācijas sacensību kārtām vēsturiskajā Lidenhilas trasē, Lielbritānijā sākās pasaules rallijkrosa čempionāta kārtējais posms. Latviešu autosportists Jānis Baumanis pēc pirmajiem diviem sacensību kvalifikācijas braucieniem ieņem 12. pozīciju.

Jau piektdien sportists atklāja, ka nevar vien sagaidīt došanos pilnveidotajā Lidenhilas trasē un sestdienas rīta brīvie treniņi bija šāda iespēja. Taču sportista ieceres ātri vien izjauca World RX Team Austria mehāniķu sagatavotais sacīkšu auto, kuram radās kļūme degvielas padeves sistēmā.

“Brīvajos treniņos izbraucām ar jaunu piekari un jaunu ātrumkārbu, bet diemžēl radās problēma ar degvielas padevi un Jānis bija spiests nobraukt malā. Otrajā piegājienā Jānis uzreiz uzrādīja septīto labāko laiku. Pēc tā veicām vēl dažas regulējumu maiņas un mēģinājām vēlreiz, bet atkal nācās braukt malā, jo atgriezās problēma ar degvielas padevi,” skaidro Jāņa tēvs un treneris Andris Baumanis. Viņš arī piebilst, ka jaunā ātrumkārba piegādāta tikai piektdien vakarā, tāpēc trokšņa ierobežojumu dēļ to nav bijis iespējams pārbaudīt un ieprogrammēt, kas pēcāk atstātjis negatīvu iespaidu uz pirmā kvalifikācijas brauciena startu.

To apliecina arī pats sportists, pēc kura teiktā komanda joprojām nav atradusi optimālos balstiekārtas regulējumus, kā dēļ auto nestrādā ar pilnu atdevi.

“Cīnamies ar daudz problēmām, jo nevar no mašīnas dabūt to ātrumu, kas būtu iespējams. Joprojām mācāmies un mēģinām dažādas lietas, kas pirms tam nav darītas,” papildina Jānis Baumanis.

Spītējot likstām ar auto, Jāņa ātrums trasē ir konkurētspējīgs. Iekļūšana starp sešiem ātrākajiem pirmajā kvalifikācijas braucienā to apstiprināja.

“Pirmais kvalifikācijas brauciens sanāca diezgan labs, lai arī manai mašīnai bija tā saucamais lēnais mīkstais, proti, trešajā aplī viena riepa sāka lēnām laist ārā gaisu. Arī izcīnītā sestā vieta kopējā vērtējumā ir laba, tomēr uzskatu, ka brauciens bija pietiekami labs, lai es būtu augstāk,” – tā Jānis Baumanis.

Pirms otrā kvalifikācijas brauciena Jāņa mašīnai atkal tika veiktas regulējumu izmaiņas, taču par to priekšrocībām vai trūkumiem tā arī neizdevās pārliecināties.

“Otrajā kvalifikācijā vēl pirms starta, kad uzdevu gāzi, lai uzsildītu riepas, salūza priekšējā labās puses pusass. Tas nozīmē, ka es faktiski paliku ar aizmugures piedziņas mašīnu ar 600 zirgspēkiem. Un ar tādu auto cīnīties par labu rezultātu ir neiespējami. Bet rīt ir jauna diena un ceru, ka tā būs veiksmīgāka, lai varam iekļūt pusfinālā,” stāsta Jānis.

Tādējādi pēc pirmās sacensību dienas Lidenhilā Jānis Baumanis ieņem kopvērtējuma 12.vietu, bet jau svētdien viņam būs iespēja savas pozīcijas uzlabot un nodrošināties iekļūšanai pusfinālā.

Cits Latvijas pārstāvis, ALL-INKL.COM Muennich Motorsport komandas braucējs Reinis Nitišs, tikmēr aizvada neveiksmīgāku sacīksti. Pirmajā kvalifikācijā sportists uzrādīja 13.labāko rezultātu, savukārt otrajā kvalifikācijā tika diskvalificēts un pie ieskaites punktiem netika. Tā rezultātā Nitišs sestdienu noslēdza kopējā vērtējuma 22.pozīcijā.

2016.gada pasaules rallijkrosa čempionātā kopumā jāaizvada 12 posmi. Pēc trim no tiem Jānis Baumanis kopvērtējumā ieņem 10.pozīciju.

Līdztekus pasaules rallijkrosa čempionāta posmam Lidenhilas trasē Lielbritānijā norit arī Eiropas čempionāta dalībnieku cīņas. Tajās ar atzinības vērtu sniegumu ir iesaistījies Latvijas pārstāvis Artis Baumanis.

Kamēr pasaules čempionātā tiek aizvadīts jau ceturtais posms, SET Promotion komandas braucējam šīs ir sezonas otrās sacensības Eiropas čempionātā. Tās Artis ir iesācis uz pozitīvas nots un rezultāti Lidenhilas posma pirmās dienas izskaņā to apstiprina.

“Diena sākās ļoti pozitīvi, proti, ar labāko rezultātu brīvajos treniņbraucienos, kas deva pārliecību turpmākajām sacīkstēm. Runājot par pirmo kvalifikāciju, var teikt, ka mums paveicās ar piektdien izlozēto starta kārtību – man bija jāstartē ceturtajā pirmās kvalifikācijas braucienā, bet pirms pirmā tika kārtīgi salaistīta trase. Startā gan nedaudz kļūdījos un iepaliku, tomēr sava brauciena finišā biju otrais, bet kopvērtējumā uzrādīju trešo absolūti labāko rezultātu. Pie tam šajā braucienā man pieder ātrākais apļa laiks no visiem braucējiem,” stāsta Artis Baumanis.

Otrajā kvalifikācijā gan negāja tik gludi kā sākumā un šoreiz vaina bija maklējama Arta sacīkšu Renault Twingo, kurš neskaidru iemeslu dēļ nestrādāja ar pilnu atdevi.

“Arī otrajā kvalifikācijā starts nebija no tiem labākajiem, tāpēc uzreiz braucu džokera aplī. Iebraucu kā pirmais, bet džokera apļa izejā mašīnai pēkšņi pazuda jauda. Rezultātā šajā braucienā biju tikai septītais ātrākais un kopvērtējumā atkāpos uz ceturto pozīciju,” par otrās kvalifikācijas gaitu stāsta Artis.

Ar treniņos un pirmajā kvalifikācijā uzņemto ātrumu Artis sacensību pirmo dienu arī noslēdza – teicams sniegums trešajā kvalifikācijas braucienā viņam dod trešo vietu kopvērtējumā un liecina, ka tā turpinot, vārti uz pusfinālu ir vaļā.

“Pēc otrās kvalifikācijas mehāniķi ķērās meklēt jaudas pazušanas vainu. Uz trešās kvalifikācijas brauciena starta izgāju nezinot, kā būs, vai auto darbosies ar 100 procentiem. Startā sanāca neliels misēklis un aizbraucu kā otrais, tomēr jau pirmajā aplī konkurentu izdevās apdzīt un pirmo pozīciju noturēt arī līdz beigām. Tas man deva otro vietu trešā brauciena kopvērtējumā un pirms pēdējās kvalifikācijas esmu trešais. Pirmais šobrīd ir komandas biedrs Timurs Šigabutdinovs, bet otrais – Ulriks Linnemans. Tā kā pēc pirmās dienas esam trešie, komandai un man noskaņojums ir pozitīvs. Galvenais to nepazaudēt līdz svētdienas startiem,” – tā Artis Baumanis.

Informāciju sagatavoja:
Baumanis Motorsport