Autokrosā sadalās Open klase, rallijkrosa kalendāra izstrāde kavējas

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

LAF Krosa komisijas padome apstiprinājusi 2016. gada Latvijas autokrosa klašu tehniskos noteikumus. Nākamais gads bez straujiem pavērsieniem, taču uzmanība jāpievērš niansēm.

Dokumenti publicēšanai vēl tiek sagatavoti un būs apskatāmi vēlāk laf.lv oficiālajā vietnē. Taču par izmaiņām var spriest jau šobrīd.

Latvijas autokrosa čempionāta lielākās izmaiņas 2016. gadā būs sadalīta Open klase – Open 2500 un Open 3500. Abas paredz visu trīs piedziņu mašīnas, ar vai bez turbo, attiecīgi, iekļaujoties klases nosaukumā minētajās motora darba tilpuma kubatūrās. Tomēr būtībā tehniskie noteikumi šīm klasēm nemainās. Ar piebildi, ka atļauti klasiskie 45 mm restriktori – kā vienā, tā otrā klasē. Ja uz Open 2500 šis lēmums iespaidu atstās minimāli, jo pašlaik nav aizdomu par šādai kubatūrai atbilstošu turbo mašīnu rašanos, tad Open 3500 faktiski iegūst iepriekšējos gados gribētu brīvību šajā jautājumā. Atliek viena problēma – mēnesi līdz čempionāta sākumam jābūt astoņiem licencētiem sportistiem, kas šobrīd ir sarežģīti.

Salīdzinoši sāpīgs moments gaidāms uz 2017. gadu – Latvijas čempionātā obligāta prasība būs galvas un kakla aizsardzības sistēma, ko tautā vairāk pazīst kā HANS. Nākamgad – stingri rekomendēta.

Vēl jāmin atsevišķas auto virsbūves sagatavošanas nianses: sportisti joprojām drīkstēs logu mazgāšanas tvertni izvietot mašīnas salonā, taču ne lielāku tvertnes tilpumu par 10 litriem – drošības apsvērumu dēļ (iespēja trāpīt sportistam avārijas brīdī). Tāpat aizmugurējo logu izmantotajam polikarbonātam jābūt ne plānākam par 3 mm. Mašīnām, kuras tiks reģistrētas LAF pēc 2015. gada (jaunuzbūvētām mašīnām, piemēram), degvielas tvertnei jāatrodas aiz drošības karkasa galvenā loka.

Nianse par riepām – no nākamā gada arī nevelkošo riteņu riepām jāatbilst izmantojamo riepu noteikumiem.

Noteikumos būs atrodamas vēl atsevišķas nianses, taču tās neliks veikt revolucionāras pārbūves esošajām mašīnām.

Pagaidām izstrādes režīmā saglabājas B600 bagiju klase. Tiks aizvadīta diskusija par iespējamiem izmantojamo motoru veidiem. Šobrīd klases noteikumi paredz, ka drīkst uzstādīt tikai 2006. līdz 2008. gadā ražotus attiecīgos Suzuki motorus. Taču šīs paaudzes motorus kļūst sarežģīti iegādāties un, pat ja tie atrodas, tie ir dārgi. Līdz ar to ir priekšlikumi šo vecuma logu paplašināt, aizstāt ar jaunākiem motoriem, vai vispār atbrīvot no vecuma un ražotāja ierobežojumiem, par uzdevumu saglabājot tikai kubatūras limitu.

Klases tehnisko noteikumu ieviešanu nākamajam gadam aptur arī novērojumi par bagiju rāmjiem. Iedziļinoties drošības karkasa zīmējumā un cauruļu izmēros, atklāts, ka praksē izmantotie bagiji (vismaz daļa) neatbilst tehniskajos noteikumos rakstītajām prasībām. Līdz ar to tiks pētīts, vai var pielāgot noteikumus reālajai situācijai, nesamazinot drošību, vai tomēr klasei var nākties piedzīvot lielākus būvdarbus, lai iekļautos lika ietvaros.

B600 klase kopumā šobrīd kļuvusi par sarežģītāko čempionātā no tehnisko noteikumu, to domas, interpretēšanas un ievērošanas viedokļa.

Buggy 1600 klasē nav lielu izmaiņu, vienīgi izmainīta svaru tabula atbilstoši jaunākajām FIA prasībām: ja bagijā tiek izmantots viens 600 kub. cm motors, mašīnām, gan vienas ass piedziņai, gan pilnpiedziņai minimālais svars palielinās par 50 kg.

Vēl viena tehniskās krīzes klase ir bērnu Mini bagiji. Skaidrs, ka dažu bagiju sagatavošanas izmaksas ir nenormālas, ņemot vērā, ka tas ir bērnu sports. Taču noteikumi līdz šim to neaizliedz darīt. Neaizliegs arī 2016. gadā, jo padome nolēmusi nesasteigt ieviest noteikumus, kam teorētiski vajadzētu samazināt izmaksas. 2016. gads pasludināts par pārejas gadu, kura laikā tehniskā komisija pētīs dažu mašīnu sadārdzināšanās iemeslus. Gaisā virmo ideja par viena standartmotora ieviešanu, taču pašlaik netiek pierādīts, ka tā vienkārša ierakstīšana tehniskajos noteikumos atrisinās izmaksu situāciju. Jo vairāk, ja šā brīža noteikumi jau paredz vienu konkrētu motora veidu. Šobrīd grūti prognozēt, kurā virzienā varētu doties 2017. gada tehniskie noteikumi, taču tēma tiks risināta maksimāli laicīgi.

Apstiprināti arī folkreisa tehniskie noteikumi, kuri neparedz būtiskas izmaiņas. Tie publicēti LAF mājas lapā un Autocross.lv folkreisa sadaļā.

Padome cita starpā arī turpināja darbu pie Latvijas rallijkrosa kausa klašu un sacensību kalendāra izstrādes, tomēr pagaidām gala lēmums nav pieņemts dažādu sarežģījumu dēļ. Šobrīd šķiet, ka Latvijas rallijkrosa seriāls varētu notikt četros posmos, Super 1600, Touring 2000 (aizmugures piedziņa) un VAZ standarta klasēm. Paredzēts noteikumus un kalendāru pabeigt līdz gada beigām.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *