Jānis Baumanis veiksmīgi konkurē ar ātrākajiem braucējiem

15/04/2018 |

Foto: Tom Banks

Pasaules rallijkrosa čempionāta atklāšanas posmā Barselonā pirmo dienu ar lieliskiem rezultātiem pabeiguši Jānis un Artis Baumaņi. Slapjā un dubļainā trasē Jānis Baumanis spēja izrādīt negaidīti sīvu pretestīvu pasaules vadošajiem rallijkrosa pilotiem, pabeidzot pirmo dienu sestajā vietā un ieliekot solīdu pamatu labam rezultātam Barselonas posmā. Tpstarp Artis Baumanis, kāpinot tempu ar katru braucienu, pirmo dienu ir pabeidzis kā līderis un kļuis par šī posma favorīti “Super1600” klasē.

Jānis Baumanis cīņā ar varenajiem

Izloze Jānis Baumani uz pirmo kvalifikācijas braucienu salika kopā ar Peteru Solbergu un Sebastianu Lēbu. Pēc starta Jānim izdevās noturēties otrajā vietā un jau sākt uzbrukumus Petera Solberga līderpozīcijai, kā rezultātā tikai pieļauta neliela kļūda un aizķerts riepu nožogojums, par ko vēlāk tiesneši piešķīra 5 sekunžu sodu. Finišā Jānis bija trešais, ļoti cieši aiz Sebastiana Lēba un tas deva 7.rezultātu 1.kvalifikācijas kārtā.
Otrajā kvalifikācijas kārtā trases apstākļi nebija uzlabojušies un, lai gan starts izdevās lielisks, 1.līkumā Jānis devas kā līderis, bet Žeroms Grožē-Žanins, ar ‘spēka paņēmienu’ izsita Jāni un izvirzījās vadībā. Zaudētais laiks cīņā ar francūzi neļāva izcīnīt uzvaru braucienā, tomēr finišā tikai 0,134 sekundes aiz Robina Larsona, kas deva 9.vietu pēc otrās kvalifikācijas un 6.vietu kopvērtējumā pēc pirmās dienas.

“Smagos apstākļos stabils sniegums”

Jānis Baumanis: “Liels prieks, ka starti, kas teorētiski bija mūsu lielākais progress, arī dzīvē izrādījās liels solis uz priekšu. Abās kvalifikācijas sacīkstēs es biju starp līderiem 1.līkumā. Pirmais brauciens kopā ar Peteru Solbergu un Sebastianu Lēbu bija aizraujošs – verēju labi turēt piedāvāto tempu, tomēr šādos trases apstākļos bija ļoti vāja redzmība. Aizsvīda logs un ar katru apli redzamība pasliktinājās. Braucienā aizķēru riepu krāvumu un man iedeva 5 sekunžu sodu, kas bija pamatoti – jau braucienā nojautu šādu iznākumu. Tad deva 7.vietu Q1 un otrajā kvalifikācijā startu no 2.starta pozīcijas. Starts atkal perfekts, bet 1.pagrieziena sekoja spēcīgs sitiens no Žeroma Grožē Žanina puses. Tas aizsūtīja mašīnu pamatīgā sānslīdē un nonācu otrajā vietā aiz viņa un zaudēju laiku brauciena turpinājumā. Taču kopumā esmu pat ļoti apmierināts ar pirmo dienu, jo smagos laika apstākļos mums ir izdevies uzrādīt stabilu sniegumu. Rīt ar jaunu sparu atgriezīšos trasē!”

Artis kāpina tempu ar katru braucienu

Artim Baumanim izloze nebija labvēlīga un starts no ārmalas nedeva daudz iespējas pirmajā lēnajā līkumā. Braucienu Artis bija spiests aizvadīt aiz igauņa Janno Ligura muguras un turklāt, tuvojoties brauciena beigām, pārstāja strādāt logu tīrītāji, kas šādā trasē ir ļoti nepatīkams pārsteigums. Tieši apgrūtināta redzamība bija par iemeslu nelielai sadursmei ar poli Jakubu Vizinski, kas gan palika bez tālejošām sekām. Rezultātā trešā vieta braucienā un 5.vieta pēc 1.kvalifikācijas.

Otrajā kvalifikācijā piedzīvojumu bija mazāk, kas patiesībā ir ļoti laba zīme – Artim mierīgs brauciens, kas deva otro vietu 2.kvalifikācijā un arī kopvērtējumā pēc divām kvalifikācijas kārtām – priekšā tikai norvēģis Espens Īsaksetre.
Trešais brauciens jau bija tuvu perfekts – vadībā no starta līdz finišam un līdz ar to nopelnīta līderpozīcija pēc 1.dienas.

“Mašīna nedaudz apskādēta, bet sajūtas lieliskas!”

Artis Baumanis: “Pirmā diena aizvadīta un tā izvērtās visai raiba! Pirmajā braucienā aizmests vēstikls bija par iemeslu sadursmei pēc Džokerapļa. Bet sods, ko saņēma komandas biedrs Rokas Baciuška, ļāva man pacelties uz 5.vietu. Otrajā braucienā starts bija labs, bet sadursme ar vienu no krievu sportistiem, kas mani nesmuki izsita no trases un sekoja sadursme ar citiem konkurentiem, taču braucienā nosargāju otro vietu un pacēlos uz otro arī kopvērtējumā. Bet trešajā kvalifikācijā jau ar perfektu startu nobraucu visiem pa priekšu. Turpinājumā gan bija mazas kļūdiņas un pat noslāpēju dzinēju uz mirkli, taču uzvara ir izcīnīta un pirmā vieta arī pēc trim kvalifikācijas kārtām! Sajūtas lieliskas, bet mašīna gan nedaudz ir apskādēta. Rīt jau sola sausu laiku – ceru izbaudīt Spāniju beidzot!”

Par Jāni Baumani

Jānis savu profesionālo sacīkšu braucēja karjeru sāka tikai 16 gadu vecumā, bet 10 gadus vēlak viņš jau startē Pasaules līmenī kopā ar tādām leģendām kā Peters Solbergs un Sebastians Lēbs. Jāņa karjeras pirmssakumi meklējami kroskartu kategorijā, bet turpinājumā sekoja Latvijas un Baltijas čempiona titulu autokrosā. 2014.gadā Jānis pieteica sevi uz Eiropas skatuves, kad debijas sezonā izcīnīja 3.vietu Super1600 klasē, bet gadu vēlāk jau kļuva par čempionu. 2016.gadā sekoja debija WorldRX klasē un čempionāta kopvērtējumā tika izcīnīta 9.vieta, bet 2017.gadā labākais panākums tika sasniegts tieši māju posmā Rīgā, kad Jānis iekļuva finālā un izcīnīja 5.vietu. Šajā sezonā Jānis Pasaules ieskaites Supercar klasē nospraudis mērķi iekļūt vismaz pusfinālā katrā no sacīkstēm.

Par Arti Baumani

Artis Baumanis savu rallijkrosa karjeru sāka 2014.gadā, kad paralēli startēja Igaunijas un NEZ rallijkrosa čempionātā Super1600 klasē. Turklāt Artis jau savas rallijkrosa debijas posma otrajā braucienā spēja izcīnīt uzvaru, bet sezonas beigās viņš kļuva par Ziemeļeiropas zonas rallijkrosa vicečempionu. 2015.gadā Artis “SET Promotion” sastāvā startēja Rallycross Challenge Europe čempionātā, bet nākamajā gadā šīs komandas sastāvā jau aizvadīja pilnu sezonu Eiropas rallijkrosa čempionātā, izcīnot 5.vietu. 2017.gadā jau “Volland Racing” sastāvā Artis cīnījās par Super1600 klases titulu, tomēr neliela tehniska kļūme māju posmā Rīgā, pārvilka svītru cerībām kļūt par čempionu. Šogad Artis ir atgriezies Eiropas Super1600 klasē tikai ar vienu mērķi – tituls.

Informāciju sagatavoja:
Aldis Putniņš
www.f1.lv

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool