Jānis Baumanis: “Braukšana lietū bija interesanta”

17/09/2017 |

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Sestdien CSDD Biķernieku trasē tika uzsākts FIA pasaules rallijkrosa čempionāta desmitais posms Neste World RX of Latvia, kā ietvaros tika aizvadītas divas kvalifikācijas kārtas WorldRX un EuroRX Supercar ieskaitē, bet Latvijas braucēju visplašāk pārstāvētajā EuroRX Super1600 klasē autosportisti veica trīs kvalifikācijas.

Trasē bija vērojami radikāli atšķirīgi laikapstākļi. Rīta pusē skatītājus priecēja saules stari, kamēr pēcpusdienā debesis apmācās un spēcīgās lietusgāzes pamatīgi izjauca ierasto spēku sadalījumu. Liela nozīme šodien tika pievērsta visiem septiņiem Latvijas pārstāvjiem, kuri centās izmantot mājas trases priekšrocības.

WorldRX ieskaitē abiem mūsu pārstāvjiem Jānim Baumanim un Reinim Nitišam tas arī visnotaļ arī izdevās, pirmo sacensību dienu abiem noslēdzot labāko desmitniekā, kamēr kopvērtējuma vadību pārņēmis Nitiša komandas biedrs EKS sastāvā Tomass Heikinens.

“Šodien aizvadīta aizraujoša diena. Startēt Latvijas skatītāju priekšā ir prātam neaptverami. Sajūtas ir tiešām neaprakstāmas, jo fanu atbalstu var just ik uz soļa. Ar dienas laikā parādīto sniegumu esmu apmierināts, tomēr vēl ir vieta izaugsmei. Pirms neilga brīža beidzās arī komandas sapulce, kurā izrunājām komandas dienas sniegumu, un izstrādājām komandas stratēģiju, lai rīt cīnītos par augstākajām pozīcijām,” sajūsmināts par sestdien pieredzēto ir Reinis Nitišs, kuram kopējā ieskaitē pirmā diena noslēgta 7. vietā.

“Kopumā ar pirmo dienu esmu apmierināts. Pirmais brauciens nebija diez cik sekmīgs, bet otrā kvalifikācija bija daudz labāka. Braukšana lietū bija interesanta un ļoti saistoša, tomēr fakts, ka apstākļi visiem nebija vienādi, nav patīkams. Šādā laikā ir ļoti grūti saprast savu reālo spēku samēru. Svētdien darīsim, ko varēsim!” stāsta 10. vietas īpašnieks Jānis Baumanis.

EuroRX Super1600 klasē pēc trešās kvalifikācijas kārtas par līderi kļuvis lietuvietis Kasparas Navickas. Latvijas pārstāvjiem mainīgas sekmes trasē, kas lietusgāžu dēļ pastāvīgi mainījās – labākos rezultātus sasniedza Artis Baumanis, kuram pēc pirmās dienas 8. vieta. Viņam seko Arnis Odiņš (9.), Juris Spīķis (11.), kuri šobrīd atrodas “pusfināla zonā”, kamēr Mārtiņš Lapiņš un Edijs Ošs šobrīd attiecīgi 14. un 20. vietā.

“Startējot mājās ir daļējs miers, jo visi ir savējie, tomēr tas, protams, dod papildus spiedienu. Cenšos distancēties no fakta, ka cīnos par titulu ar savu komandas biedru, turklāt brīvi dalāmies datos. Mācāmies viens no otra – mums noslēpumu nav, līdz ar to uzvarēs ātrākais! Centīsimies sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu!” norāda Artis Baumanis, kuram pēc pirmās dienas nācies nedaudz piekāpties komandas biedram Krištianam Žabo.

“Pirmā diena aizvadīta godam. Sausos laikapstākļos jutos daudz labāk. Ne pārāk padevās starts, kas krietni apgrūtināja tālākās cīņas. Fanu atbalstu gan varēja dzirdēt, nemaz neizkāpjot no mašīnas. Par Biķerniekiem varu teikt, ka šis ir viens no vislabāk noorganizētajiem posmiem, kādu līdz šim esmu redzējis. Plāns rītdienai – noturēt vietu pusfinālā, kur cerams ies daudz labāk,” pozitīvismu neslēpj Juris Spīķis.

“Šādus apstākļus neviens negaidīja, jo solīts tika labs laiks, bet izrādījās diametrāli pretējs. Labi, ka neesmu pārāk tālu no vadošajiem 12 braucējiem – rīt varēšu cīnīties par iekļūšanu finālos! Pirmajā braucienā saskrējos ar kolēģi no Ungārijas, bet otrajā reizē ar Ošu. Viņam bija kontakts ar igauņu sportistu, bet mēģinājums glābt situāciju bija pārāk optimistisks, izmantojot mašīnu, lai noturētos trasē, līdz ar to mašīna tika nedaudz pabojāta. Mērķis ir fināls, bet, lai to paveiktu, vispirms jāsasniedz pusfināls. Ļoti pozitīvi, ka daudz fanu un pazīstamu cilvēku. Forši pēc brauciena palūkoties uz pilnajām tribīnēm un gūt pozitīvisma devu no plaši apmeklētā pasākuma,” atzīst Mārtiņš Lapiņš.

“Šis ir sezonas gaidītākais posms, tādēļ cenšos kārtīgi izbaudīt abas sacensību dienas. Ar šo auto jūtamies komfortabli. Startējam klasē, kur ir kādas 25 ļoti līdzīgas mašīnas, tādēļ jāizmanto katra mazākā priekšrocība. Jau treniņos varēja just pilnās tribīnes, kā arī visu dienu cilvēki nāca pie mums,” piebilst Arnis Odiņš.

“Pieredzes trūkumu varēja just – dažbrīd piezagās kļūdiņas. Īsā sagatavošanās perioda dēļ sanāca pāris misēkļi pirmā brauciena startā, tādēļ divreiz veicu pāragru startu. Nepaguvām nomarķēt arī lietus riepas, līdz ar to caur peļķēm bija jācīnās ar sausam laikam paredzētajā riepām. Otrajā braucienā sapratu, ka jācīnās agresīvāk, tādēļ arī tika piedzīvoti kontakti ar konkurentiem. Lai arī kā veicās šodien, mērķi joprojām ir visaugstākie – misija ir grūta, tomēr sportā viss ir iespējams!” skaidro Edijs Ošs.

Sacensības noslēgsies šodien, 17. septembrī ar izšķirošajām kvalifikācijas kārtām, kā arī tām sekojošajiem pusfināla un fināla braucieniem EuroRX Super1600, EuroRX Supercar un WorldRX klasēs.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts,
RA Events

Izstrādā un uztur IG Studija
109 queries in 0,810 seconds.