Folkreisa priekšpēdējam posmam piesakās visi spēcīgākie braucēji

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Pirms sestdien gaidāmā LAF Folkreisa Vasaras kausa priekšpēdējā posma Vecpils autotrasē sacīkstei pieteikušies 45 dalībnieki, to skaitā visi favorīti un interesanti sastāva papildinājumi. Tiesa, kurš ir vai nav favorīts, nav iespējams precīzi pateikt, jo šogad vēl neviens braucējs nav guvis vairāk par vienu uzvaru.

Priekšpēdējais posms arī nozīmē, ka kļūs zināms sezonas izšķirošās cīņas galvenie spēlētāji. Jautājums, cik to būs. Ja pie panākumiem sestdien tiks šā brīža līderi, viss septembrī Brenguļos atrisināsies viņu starpā. Taču, ja līderi paklups, un panākumus gūs viņu sekotāji, cīņā par uzvaru var iesaistīties arī citi braucēji.

Pašlaik vienas uzvaras vērtības robežās – 20 punktos – atrodas pieci braucēji: Miks Gabrāns (52), Viesturs Plētiens (46), Kalvis Buģis (42), Dainis Krūmiņš (39) un Renārs Ēķis (32). Interesanti, ka Ēķis pirms šīs sacīkstes no nulles gatavo jaunu auto. Tā kā Vecpilī sevis būvēto SEAT no viņa atpirka Buģis, Ēķis palika bez auto. Komanda nolēma sākt visu no sākuma, sagatavojot jaunu VW Golf III.

Kā ierasts, nav vērts šobrīd zīlēt potenciālo uzvarētāju, jo to ir ļoti sarežģīti prognozēt. Drīzāk jāatzīmē dalībnieku saraksta interesantākās nianses.

Pirmkārt, jāatzīmē mājinieka Sanda Džeriņa atgriešanās sarakstā – pērn šāda vienreizīga vizīte vienā no Vecpils posmiem Džeriņam noslēdzās ar uzvaru. Šoreiz Sandis startēs ar vienu no Aigara Darmakoviča Mazda MX3 automašīnām.

Sastāvā arī uzreiz četri debitanti. Kas īpaši patīkami – visi no Vecpilij tālās Jēkabpils. Latgaļu brigāde savā īpašumā ieguvusi divas līdz šim folkreisā braukušas mašīnas – Opel Astra un Ford Fiesta. Abas pieteiktas ar diviem braucējiem katra: ar Astru uz starta stāsies Arvils Bērziņš un Rūdolfs Samuls, bet ar Fiestu – Aigars Kļaviņš un Mārtiņš Dimants. Šis ir visai unikāls notikums Latvijas folkreisam, jo līdz šim, kopš 2009. gada, kad tika izveidots folkreiss, zem Latgales karoga bija startējis tikai viens braucējs – Andris Korms. Viņš cīņā devās 2014. gadā, bet dalībnieku parkā ir regulārs iemītnieks, skrūvējot Armanda Aseriņa/Armanda Pārupes Volvo automašīnas. Līdz ar Arvila, Rūdolfa, Aigara un Mārtiņa startu latgaliešu skaits folkreisā tiks četrkāršots. Turklāt Dimants ir arī Junioru kausa dalībnieks, jo dzimis 1996. gadā, kas šosezon ir pēdējais Junioru kausam atbilstošais gads.

Atgriežoties pie punktiem un kopvērtējuma – Mikam Gabrānam ir iespēja sakārtot kopvērtējuma uzvaru Junioru kausā. Ja Miks šajā ieskaitē uzvar, bet Dāvis Emīls Ūdris no pieteiktajiem četriem paliek pēdējais, Gabrāns kļūst neaizsniedzams.

Klasika kausā intriga pārcelsies uz pēdējo posmu, jo Kasparam Zuģickim tuvākie sekotāji Ģirts Ķilpe un Andrejs Lajevskis ir pārāk tuvu, lai Kaspars sakārtotu kopvērtējuma uzvaru priekšlaicīgi.

Pavisam neskaidra situācija komandu ieskaitē, jo starp līderi Crazy Racing un sekotāju Kavita V ir tikai divi punkti, bet klusiņām piezagusies arī Autocross.lv Folkreisa komanda, kura no līderes atpaliek par 14 punktiem, bet vienā posmā maksimums iegūstamo punktu ir 37.

Tā kā folkreiss šogad intrigas un cīņu ziņā nav licis vilties, skatītājiem sestdienas plāns, šķiet, gatavs!

Krosa klasē līdz pieteikumu termiņa beigām pieteikti tikai divi dalībnieki, taču šobrīd notiek pārrunas par vēl vairāku braucēju piesaisti. Arno Upeniekam un Jānim Veģerim jau piekritis nākt talkā Juris Mesters, iespējas pats ar sevi apspriež Māris Lapšāns, uzrunāti citi potenciālie dalībnieki.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv