Lēbs izstājas no Dakaras rallija

12/01/2021 |

Foto: BRX

Deviņkārtējais WRC čempions Sebastjēns Lēbs, kurš Dakaras rallijā šogad piedzīvojis daudzas un dažādas problēmas, astotajā posmā tā arī nesasniedza finišu un no sacensībām ir izstājies.

Francūzis Dakaras rallijā atgriezās pēc gada pārtraukuma, pievienojoties jaunizveidotajai “Bahrain Raid Xtreme” komandai un startējot ar “Prodrive” rūpnīcā tapušo “BRX1 Hunter” sacīkšu auto. Lai gan tas izrādījās ātrs, Lēbu jau iepriekšējos posmos piemeklēja tehniskas problēmas, tāpat sanāca apmaldīties un pārsist riepas.

375 km garais astotais ātrumposms, kas bija šī gada Dakaras rallija maratonposma otrā daļa, Lēbam izvērsās pavisam neveiksmīgs. Jau pirmajos 80 kilometros viņš divreiz pārdūra riepas, lai gan pieejams bija tikai viens rezerves ritenis, tāpat bremzes darbojās tikai trim riteņiem. Pēc piecām tuksnesī nostāvētām stundām Lēbs ar stūrmani Danielu Elenu pieņēma lēmumu atgriezties bivokā pa publisko ceļu un izstāties no sacīkstēm.

“Bahrain Raid Xtreme” komandas palīdzības mašīna MAN salūza septītā posma laikā un nevarēja doties Lēba ekipāžai palīgā.

Šogad Lēbs Dakarā startēja piekto reizi un pirms astotā posma ieņēma 43. pozīciju automobiļu ieskaitē, bet jau pirms tam bija pazaudējis līderim vairāk nekā 13 stundas.

“Pēdējās astoņās dienās bijuši dažādi izaicinājumi, bet mēs ar Danielu cerējām sasniegt finišu,” teica Lēbs. “Katru dienu sev atgādinājām, cik laimīgi varam būt, ka šis ir mūsu darbs, un ka esam daļa no BRX komandas. Uz sacīkstēm devāmies ar tādu pašu mērķi kā komanda – sasniegt augstu rezultātu, bet šobrīd mums nav citas izvēles kā izstāties. No rīta pieņēmām lēmumu atdot komandas biedram Nani Romam mūsu rezerves riteņus, lai optimizētu komandas izredzes, bet, tā kā paši pārdūrām riepas, nebija iespējams braukt tālāk. Žēl komandas, bet tajā pašā laikā esam daudz ko iemācījušies, un nākamgad atgriezīsimies spēcīgāki.”

Lēbs atradās ceturtajā vietā, bet tad dažādas neveiksmes atmeta viņu uz leju. Piektajā ātrumposmā vairākas reizes tika pārdurtas riepas un ekipāža apmaldījās Saūda Arābijas tuksnesī, un jau tobrīd bija stundu aiz līdera. Sestajā posmā notika ķibele ar piekari, bet palīdzības auto ieradās ar nepareizu rezerves daļu, kas visu vēl vairāk iekavēja – uz astoņām stundām, lai gan pats remonts prasīja vien 20 minūtes. Vēl divas stundas viņš tehnisku problēmu dēļ zaudēja septītajā posmā. Tāpat Lēbs saņēma strīdīgu sodu par ātruma pārsniegšanu pārbrauciena laikā.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool